عصر خودرو

جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات؛

مقابله با تحریم، وظیفه ملی است

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد و نمی‌توان صادقانه صحبت کرد، گفت: اولویت کشور این است که تمام قید و بندهایی که دست و پای اقتصاد را بسته، باز شود. در این راستا، تیمی تشکیل شد که با بخش خصوصی موافق است و بر این تاکید دارد که موتور حرکت اقتصاد ایران، بخش خصوصی است و هر راه دیگری به بیراهه می‌رود.

مقابله با تحریم، وظیفه ملی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،اسحاق جهانگیری ادامه داد: شرایط بین‌المللی و داخلی بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد و این در حالی است که بنگاه‌ها نیز تحت تاثیر متغیرهای درون و برون بنگاهی قرار می‌گیرند.
    وی افزود: دولت می‌خواست که شرایط بین‌المللی را درست کند تا داخل کشور ثبات ایجاد شود. همچنین، شاخص‌های اقتصادی نیز باید شفاف باشد که این موارد در اختیار دولت است و می‌تواند با سیاست‌های خود این مشکلات را حل کند.
    جهانگیری با اشاره به اینکه دولت توانست در دوره یازدهم متغیرهای بسیاری را اصلاح کند، گفت: 18 ماه گفت‌وگوی بسیار سختی انجام و بسیاری از تابوها شکسته شد تا توافق به سرانجام برسد. اما آمریکا توافق را بر هم زد و اعلام کرد که با ایران وارد جنگ تجاری خواهیم شد‌.
    وی در خصوص قبول حرف‌های ترامپ، توضیح داد: آمریکا به صورت یک طرفه توافق را منحل کرد؛ بنابراین غیرت ایرانی اجازه نمی‌دهد که در این شرایط با آمریکا به مذاکره بنشینیم.  اما اگر از موضع زور کوتاه بیایند، ما نیز از موضع انسانیت حرف‌های ترامپ را می‌شنویم.
    معاون اپل رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریمها از مدتها پیش از 13 آبان آغاز شده است، گفت: تحریم‌های 13 آبان مربوط به بانک‌ها، حمل و نقل و نفت است که زیربنای اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند. از زمانی که تخریم‌ها آغاز شده است، بسیاری از کشورها واردات خود را از ایران به صفر رسانده‌اند‌ . اما ما باید اراده کرده و تلاش کنیم این راه دشوار را به موفقیت طی کنیم.
    جهانگیری ادامه داد: تحریم‌های آمریکا، تصمیم سیاسی و اقتصادی علیه ایران و ملت ایران است و آمریکا تصمیم دارد که تمام فشارها را بر ملت ایران وارد کند. در این راستا، بیشترین سخت‌گیری‌ها در تامین مواد اولیه دارو و نحوه انتقال پول برای تامین نیازهای اساسی کشور بوده است.
    وی تاکید کرد: راه مقابله با تحریم‌ها، وظیفه ملی مردم و ملت است که در این راستا، اگر پیام واحدی داشته باشیم می‌توان به نتیجه رسید. اگر متحد بوده و دوره سخت را قبول کنیم، این دوره طولانی نخواهد شد. تحریم‌ها عین ظلم و باجگیری است و باید با تدبیر از این گردنه عبور کنیم.

    برچسب ها