عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه گوهران امید:

بازار مشتقه ارز، سه سال پشتوانه مطالعاتی دارد

عصر بازار- مدیر عامل تامین سرمایه گوهران امید درباره نقش بازار مشتقه ارز در کنترل نوسان نرخ ارز گفت: مهمترین امر این است که این بازار معاملات را شفاف و قیمت واقعی ارز را مشخص می کند .

بازار مشتقه ارز، سه سال پشتوانه مطالعاتی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سیاوش وکیلی با اشاره به اینکه بازار مشتقه ارز از دو یا چند نرخی شدن نرخ ارز جلوگیری می کند گفت: از نظر نظارت و کنترل، نباید چندان دید کنترلی به بازار مشتقه  ارز داشته باشیم؛ چراکه در کنار متعادل شدن عرضه و تقاضای واقعی با راه اندازی این بازار  به شکل خودبه خودی می توان کنترل واقعی را نیز به وجود آورد.

    مدیر عامل تامین سرمایه گوهران امید، درباره میزان استقبال از این طرح در بازار سرمایه تصریح کرد: شاید تصور می شد که مهمترین مانع برای عملیاتی شدن بازار مشتقه ارز مخالفت بانک مرکزی باشد اما با توجه به اقدامات خوبی  که صورت گرفته  و خوشبختانه در حدود  سه سال است روی این بازار  کار مطالعاتی و کارشناسی انجام شده، به نظر می رسد بانک مرکزی و سایر ارکان هم مشکلی ندارند و از آن استقبال می کنند .

    این کارشناس اقتصادی اضافه کرد : بازرگانان نگاه به نرخ ارز در این بازار دارند و توقع دارند که دچار نوسانات بیش از حد نشود تا قابلیت برنامه ریزی را داشته باشد .

    وی گفت : اگر نرخ ارز در بازار مشتقه متعادل شود محاسن زیادی دارد؛ از جمله اینکه اولاً صادرات تسهیل و امکان پرداخت های بین المللی فراهم می شود ؛ ثانیاً حوزه گردشگری نیز  به جریان می افتد .

    وکیلی در بخش دیگری از این گفتگو، در تحلیل اخباری مبنی بر احتمال کاهش  بودجه عمرانی سال 95 و تاثیر آن در بازار سرمایه اظهارداشت: به غیر از بحث بازار سیمان که از بودجه عمرانی اثر می گیرد، بودجه های عمرانی اثر زیادی بر سایر بخش های بازار سرمایه ندارد .

    وی درباره جایگاه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه نیز خاطرنشان کرد: باید این برنامه روشن شود تا بتوان گفت آیا نقشی برای بازار سرمایه در آن در نظر گرفته شده است یا نه. ولی آنچه در این برنامه بسیار مد نظر است تاکید در خصوص تامین مالی از طریق بازار سرمایه است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها