عصر خودرو

شرکت ملی نفت خبر داد

ثبت رکوردهای جدید افزایش تولید نفت

عصر بازار- شرکت ملی نفت اعلام کرد، همزمان با آغاز شمارش معکوس لغو تحریم نفت ایران، مدیران شرکت ملی نفت ایران از شکسته شدن رکوردهای جدید افزایش تولید نفت در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت خبر می‌دهند.

ثبت رکوردهای جدید افزایش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایکاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در آستانه لغو رسمی تحریم‌های نفتی ایران، رکوردهای افزایش تولید نفت در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت یکی پس از دیگری شکسته می‌شود.

    جهانگیر پورهنگ، سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از افزایش نرخ تولید نفت در این منطقه عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: در آخرین ماه پاییز امسال برنامه تولید نفت در منطقه عملیاتی مارون بیش از 101 درصد تحقق یافته است.
    این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین از افزایش تولید نفت خام در منطقه عملیاتی مارون تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: همزمان با افزایش تولید نفت، ظرفیت فرآورش نفت نمکی هم در این منطقه افزایش یافته است.
    پورهنگ با اشاره به افزایش میزان تزریق پساب نمک زدایی، بیان کرد: با متوسط روزانه بیش از 53 هزار بشکه، در مجموع روزانه بالغ بر 97 درصد از پساب‌های نمک زدایی را به چاه‌های دفعی تزریق شده که یک گام بزرگ به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست است.
    در شرایط فعلی ظرفیت تولید نفت در منطقه عملیاتی مارون در مناطق نفت خیز جنوب کشور حدود 600 هزار بشکه در روز بوده که این نفت از سازندهای مختلف هیدروکربوری میادین مارون، کوپال و شادگان تولید می شود. علاوه بر این ظرفیت تولید گازهای همراه نفت در این منطقه حدود 580 میلیون فوت مکعب در روز و تولید گازمایع حدود 25 هزار بشکه است.
    همزمان با افزایش تولید نفت در منطقه مارون، تولید طلای سیاه در منطقه عملیاتی کارون از دیگر مناطق عملیاتی نفتی در جنوب کشور هم از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

    محسن دهان زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون با راه‌اندازی ٦ حلقه چاه توسعه‌ای، ١٨ حلقه چاه تعمیری و انجام برخی فرآیندهای طراحی اصلاحی بر روی ٦� حلقه چاه، ظرفیت تولید نفت ٦٦ هزار بشکه در روز افزایش‌ یافته، گفته است: ظرفیت تولید نفت در منطقه کارون حدود یک ‌میلیون و ٤� هزار بشکه در روز است.
    این مقام مسئول در مناطق نفت خیز جنوب تاکید کرده است: در صورت لغو تحریم‌ها و صدور فرمان افزایش تولید توسط شرکت ملی نفت ایران، تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب ایران در مدت زمان یک روز 500 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
    از سوی دیگر آمارهای ارائه شده توسط شرکت ملی حفاری ایران از افزایش تعمیر و حفاری چاه‌های توسعه‌ای و تولیدی از ابتدای سال‌جاری تاکنون حکایت دارد.
    حمیدرضا خوشایند معاون شرکت ملی حفاری با اشاره به ورود سه دستگاه دکل جدید حفاری به ناوگان کشور، تاکید کرد: در 9 ماهه نخست امسال 136 چاه جدید نفت و گاز با متراژ بیش از 268 هزار متر در ایران حفاری و یا تعمیر شد.
    در همین حال به گفته حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری با وجود کاهش شدید قیمت نفت اما حفاری چاه‌های جدید نفت و گاز در ایران متوقف نشده است.
    این در حالی است که رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تدوین برنامه افزایش یک میلیون و 700 هزار بشکه‌ای تولید نفت و میعانات گازی در دوران پسا تحریم، گفت: ظرفیت تولید گاز ایران دو برابر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو