عصر خودرو

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

۴۰ درصد هزینه‌های کشور از مالیات تامین می‌شود

عصر بازار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۴۰ درصد هزینه های کشور از مالیات تامین می شود.

۴۰ درصد هزینه‌های کشور از مالیات تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، سیدکامل تقوی نژاد در جمع فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در تبریز گفت: نقش مالیات در اداره کشورها بر کسی پوشیده نیست. 40 درصد هزینه های کشور از مالیات تامین می شود و 90 درصد بودجه کل کشور در اختیار سیستم آموزشی و بهداشتی پرداخت می شوند.

    وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 430 میلیارد تومان از محل مربوطه به شهرداری تبریز پرداخت شد، ادامه داد: ایجاد شفافیت، اصلی ترین مولفه برای سهولت در پرداخت مالیات است.

    بخش خصوصی و بخش دولتی در تقابل باهم هستند

    صادر کننده برتر کشور نیز در این مراسم گفت: بخش خصوصی و بخش دولتی در تقابل باهم هستند که به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.

    یونس ژائله با بیان اینکه در طول 4 سال گذشته ما رتبه اقتصادی مان صعود کرده و میزان خروج سرمایه از کشور بیشتر شده، ادامه داد: این روند هر روز شدت پیدا می کند که اگر به دلیل این موضوع توجه کنیم می بینیم به سیاست هایی که از سال 88 شروع شده مربوط می شود.

    وی افزود: هر واحدی که دچار مشکل می شود باید به آن کمک کنیم، نباید اجازه دهیم که یک واحد تولیدی به خاطر یک فقره چک به تعطیلی کشیده شود اینکه تمام خیالت ما در تهران باشد نمی شود انتظار پیشرفت داشت.

    صادر کننده برتر کشور افزود: صادرکنندگان ما در بخش استرداد مشکل دارند که باید 4 سال صبر کنند. باید بودجه ای که در اختیار گمرک قرار می گیرد افزایش یابد تا امور مربوطه مرتفع شوند.

    وی سپس گفت: اگر به استان ها تفویض اختیار داده شود ما می‌توانیم با آرد وارداتی از روسیه، مستقیم از آذربایجان شرقی به کشور عراق صادرات انجام دهیم و سالانه 500 میلیون دلار افزایش صادرات داشته باشیم.

    برچسب ها