عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

تشکیل بازار آتی ارز معاملات را شفاف می کند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار آتی ارز می تواند بازار متشکلی برای نرخ ارز تشکیل دهد، درباره نقش این بازار در کنترل نوسان نرخ ارز گفت: اگر به معنای واقعی بازار آتی ارز تشکیل شود و افراد خاص بازار را تحت تاثیر قرار ندهند، عرضه و تقاضای ارز شفاف می شود که اتفاق مبارکی است.

تشکیل بازار آتی ارز معاملات را شفاف می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، هادی حق شناس، کارشناس ارشد اقتصاد در خصوص راه اندازی بازار آتی ارز گفت: باید در این بازار تعداد زیادی عرضه کننده و تقاضا کننده وجود داشته باشد اما با وجود برخی مخالفت ها در این میان تا زمانی که طرح بازار آتی ارز به شکل کامل اجرایی نشود  نمی توان نظر قطعی در مورد تاثیر و کارکرد آن ارایه کرد.

    وی با اشاره به اینکه در بازار آتی  ارز پیش بینی قیمت ها خیلی راحت تر صورت می گیرد تصریح کرد: در این صورت معاملات شفاف تر خواهد شد و از آنجایی که مساله بورس مطرح است به تبع آن کانال های خرید و فروش نیز کاملاً مشخص و بخش زیادی از کلاه برداری ها  و رانت خواری ها حذف خواهد شد.

    این کارشناس اقتصادی درباره میزان استقبال از بازار آتی ارز در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: راه اندازی هر کاری دشواری های خود را دارد و سابقه دست اندرکاران  این طرح نشان می دهد که چگونه در مقابل مشکلات مقاومت می کنند اما اگر راه اندازی این بازار  قطعی شود به نظر می رسد  که دولت هم  حمایت خوبی از آن داشته باشد .

    وی در تحلیل برخی شنیده ها در خصوص احتمال کاهش بودجه عمرانی سال 95 و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: هر چه بودجه عمرانی بیشتر باشد تاثیر مثبت تری بر بازار سرمایه دارد . از طرفی کاهش بودجه عمرانی بر بازار سرمایه تاثیر می گذارد و به تبع آن پروژه های عمرانی را که با کندی در اجرا مواجه اند، همچنان با تاخیر در بهره برداری مواجه می کند .

    به گفته حق شناس، کاهش  بودجه عمرانی در صورت بروز، از فروش  شرکت های پیمانکاری، سیمانی و شرکت هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در این پروژه ها دخیل بودند کم می کند و در نتیجه ، وضعیت این شرکت ها در بازار سرمایه هم با روند نزولی مواجه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها