عصر خودرو

آمریکا از سازمان تجارت جهانی خواست به اقدامات تلافی‌جویانه کشورها ورود کند

عصر بازار- یک منبع آگاه اعلام کرد: آمریکا از سازمان تجارت جهانی خواسته است تا به موضوع اقدامات کشورها علیه تعرفه‌ اعمال شده در این کشور بر واردات فولاد و آلومینیوم ورود کند.

آمریکا از سازمان تجارت جهانی خواست به اقدامات تلافی‌جویانه کشورها ورود کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، یک منبع آگاه اعلام کرد: واشنگتن از سازمان تجارت جهانی خواسته است تا به موضوع اقدامات تلافی‌جویانه کشورها علیه اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم در آمریکا ورود کند.

    آمریکا این درخواست خود را روز پنج‌شنبه و با هدف رسیدگی به اقدامات چین،‌ اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک به سازمان تجارت جهانی داده است. این کشورها پس از آنکه آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب 25 و 10 درصد تعرفه اعمال کرد اقداماتی را علیه واردات کالاهای آمریکایی صورت دادند.

    بنا به گفته منابع آگاه چین، مکزیک و کانادا از سازمان تجارت جهانی خواسته‌اند تا موضوع اقدام آمریکا در اعمال تعرفه را مورد بررسی قرار دهند.

    روز گذشته نروژ نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان قصد دارند تا از سازمان تجارت جهانی بخواهند در موضوع اعمال تعرفه‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه بین آمریکا و دیگر کشورها ورود کنند.

    سازمان تجارت جهانی هنوز در این باره واکنشی اعلام نکرده و از طرفی نیز با توجه به نزدیک شدن به آخر هفته نمایندگان تجاری کشورها نیز برای ارائه توضیحات درباره اقدامات آنها در سازمان تجارت جهانی در دسترس نیستند.

    مطرح شدن موضوع اختلافات تجاری آمریکا با دیگر کشورها در سازمان تجارت جهانی فاز جدید تقابل طرفین حاضر در این مناقشه محسوب می شود. پیش‌تر آمریکا جلوی انتصاب قضات جدید در سازمان تجارت جهانی را گرفته بود.

    برچسب ها