عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام :

بازار سرمایه پتانسیل رشد خود را حفظ کرده است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، رویکرد دولت در جذب منابع به بازار سرمایه را مثبت خواند و گفت: علی رغم افت و خیزهای مقطعی، این بازار همچنان پتانسیل رشد خود را حفظ کرده است.

بازار سرمایه پتانسیل رشد خود را حفظ کرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محمد کفاش پنجه شاهی ، عملکرد صندوق ها را در این بازار بسیار عالی توصیف کرد و افزود: شاید بتوان گفت عملکرد صندوق ها گاهی از شاخص هم بهتر بوده است.

    وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر،  رشد برخی سهم ها در بازار سرمایه غیر عادی بود، اظهار داشت: با توجه به جو عمومی بازار و روند صعودی شکل گرفته، برخی سهام که از نظر بنیادی شرایط مناسبی نداشتند، همراه با روند کلی بازار رشد قیمتی را تجربه کردند که این موضوع جو هیجانی را بر بازار غالب کرد.

    مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام توضیح داد: در این شرایط اصلاح بازار بسیار طبیعی است. کمااینکه در بازگشت بازار، تعدادی از سهم هایی که از ابتدا زیانده بودند، کماکان منفی هستند .

    کفاش پنجه شاهی اظهار داشت: در این مدت پول های تازه ای وارد بازار سهام شد که بخشی از آن متعلق به سرمایه گذاران تازه واردی بود که اطلاعات کارشناسی دقیقی نداشتند. همان طور که دیده شد طی دو ماه اخیر سهم های کوچکی خریداری شدند که قیمت آن دو برابر شد؛ ولی همزمان با ریزش بازار هم اینها شدیدتر از سهم های دیگر فرو ریخت.

    وی با تاکید بر اینکه فعالیت معقول در بازار سرمایه نیازمند فرهنگ سازی جدی است، گفت: لازم است  افرادی که برای اولین بار قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، حتی الامکان از طریق مشاوران سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها اقدام کنند . این گونه ، بازار هم دچار هیجان و جو کاذب نخواهد شد.

    مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام با اشاره به ظرفیت های خوبی که امسال برای ورود به بازار سرمایه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت هم چند بسته حمایتی از جمله کاهش مالیات بر فروش سهام در نظرگرفت که اینها نشان می دهد رویکرد دولت در جهت جذب منابع به بازار سرمایه مثبت بوده است .

    کفاش پنجه شاهی تصریح کرد: بازار سرمایه همچنان پتانسیل رشد خود را حفظ کرده است و هنوز هم بسیاری از سهم ها در شرکت های بزرگ صادراتی با دلار 9-8 هزار تومانی قیمت می خورند؛ لذا بازار با دلار 13-12 هزار تومانی و میزانی که این رقم را پر کند، فاصله دارد .

    این کارشناس بازار سرمایه، علت رشد نامتوازن بازار در برخی مقاطع را بی اطلاعی افرادی دانست که یا خود بدون تحلیل و دانش مالی وارد بازار سرمایه شدند یا پول و سرمایه خود را نزد افراد غیرمطلع سپردند .  ورود اینگونه دارایی ها، باعث ایجاد جو هیجان در بازار سهام شد.

    کفاش پنجه شاهی با بیان اینکه خوب است در کنار تبلیغ شاخص عملکرد صندوق ها هم تبلیغ شود، گفت: صندوق ها در ماه های اخیر عملکرد فوق العاده ای داشته اند. مدیریت حرفه ای صندوق ها موجب می شود تا شاهد نوسانات کمتری در بازار سهام باشیم.

    وی همچنین با اشاره به گزارش 6 ماهه شرکت ها اظهار داشت: بسیاری از شرکت ها طی این مدت عملکرد سودآوری خوبی داشته اند و گزارش های 6 ماهه نیز قطعا می تواند به بازار کمک کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان توصیه کرد: افراد نه بر مبنای خبرهای غیررسمی و شایعات بلکه بر مبنای سودآوری وارد سهم شوند و سهمی را خریداری کنند که اگر نتوانند بفروشند، حداقل بتوانند به مجمع بروند و سود آن را دریافت کنند.

    کفاش پنجه شاهی همچنین افزود: سهامداران باید از خرید هیجانی سهم های کوچک که نقدشوندگی پایینی دارند، پرهیز کنند و بیشتر به سراغ سهم های بنیادی بروند که از لحاظ نقدشوندگی شرایط بهتری دارند.

    برچسب ها