عصر خودرو

نایب رئیس اتاق ایران و چین :

حجم مبادلات تجاری با چین ۱۰ درصد و با کشورهای شرق آسیا ۱۲ درصد افزایش یافته است

عصر بازار- عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری با چین در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۰ درصد و در ارتباط با دیگر کشورهای حوزه شرق آسیا ۱۲ درصد رشد داشته است.

حجم مبادلات تجاری با چین ۱۰ درصد و با کشورهای شرق آسیا ۱۲ درصد افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، مجید رضا حریری در خصوص آخرین روند روابط تجاری ایران با چین و شرایط آن گفت: چینی‌ها اعلام کردند که به رغم تحریم‌های آمریکا نفت ما را می‌خرند و قراردادهای قبلی نیز به قوت خودش باقی است.

    وی ادامه داد: صادرات اقلام پتروشیمی‌ها و مواد معدنی نیز مطابق اعلام خودشان همچنان ادامه دارد.

    نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت: همان طرحی که اتحادیه اروپا در نظر دارد مبنی بر ایجاد یک خط بانکی –مالی مستقل که تحریم‌های آمریکا بر روی آن تاثیر نداشته باشد ما قبلا با چین داشتیم و «کونلون بانکـ» این خط را مدیریت می‌کند پس این اتفاق برای اقتصاد و بازرگانان ما عجیب نیست.

    وی در خصوص فروش نفت توسط بخش خصوصی گفت: از ابتدای اکتشاف نفت تا به امروز این دولت بوده که نفت را می‌فروخته و بخش خصوصی هیچ سابقه‌ای در این حوزه ندارد.

    حریری گفت: در واقع تاجران ما اصلا بلد نیستند اقدام به این کار کنند و به علت نداشتن اطلاعات کافی سوء استفاده‌هایی صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: شرایط امروز اقتصاد کشور به گونه‌ای است که ما حتی همان فروش پسته، زعفران و فرش را داریم از یاد می‌بریم.

    حریری در خصوص آخرین آمار مبادلات تجاری با چین گفت: روند صادرات ما با این کشور تاکنون نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌کنیم که در سال جاری میلادی 42 میلیارد دلار حجم مبادلات دو کشور باشد که 53 درصد آن صادرات و 47 درصد واردات است.

    وی افزود: علاوه بر چین حجم مبادلات ما به سایر کشورهای شرق آسیا همچون ژاپن و آسه آن 12 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها