عصر خودرو

مشاور وزیر نفت :

نوسانات ارزی مانع سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است

عصر بازار- مشاور وزیر نفت گفت: با وجود ظرفیت های گسترده در صنعت پتروشیمی، به دلیل نوسانات ارزی فرصت سرمایه گذاری در این صنعت مهیا نشده است.

نوسانات ارزی مانع سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، موید حسینی امروز(چهارشنبه) در همایش «تولید و توسعه پایدار، صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون» اظهارداشت: ظرفیت صنایع بالادستی پتروشیمی در عربستان 100 میلیون تن و در ایران 60 میلیون تن است، اما با توجه به ظرفیت هایی که دارا هستیم از شرایط موجود راضی نیستیم.
    وی افزود: صنایع پایین دستی به دلیل نوسانات ارزی و کمبود مواد اولیه، بازار کشورهای همسایه را از دست داده اند.
    وی درباره سهم صنایع پایین دستی در بازار منطقه گفت: سهم این صنایع از بازارهای منطقه 25 میلیارد دلار است اما سهم ایران از مجموع این رقم به یک میلیارد دلار می رسد.
    مشاور وزیر نفت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با طوفان بیکاری مواجه هستیم و توسعه صنایع پایین دستی راه عبور از این بحران است.
    حسینی گفت: زمانی که ما بر سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی تاکید می کنیم برخی صنایع بالادستی گمان می کنند که در مقابل آنها ایستاده ایم درحالی که چنین نیست.
    وی با اشاره سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری مالزی در صنایع پایین دستی اظهارداشت: با وجود همه ظرفیت هایی که داریم سرمایه گذاری محدودی در صنایع پایین انجام شده است.
    همایش تولید و توسعه پایدار صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون امروز(چهارشنبه) در مرکز همایش های برج میلاد با حضور جمعی از مسئولان حوزه تعاون، پتروشیمی و بورس برگزار شد.
    در این همایش وضعیت صنایع پایین دستی پتروشیمی، مشکلات، چالش ها و فرصت های این صنعت در میزگردهای تخصصی بررسی شد.

    برچسب ها