عصر خودرو

«یکشنبه سیاه» در انتظار بازار بورس جهانی

عصر بازار- تحلیل گر ارشد حوزه ارزی در «بی ان وای ملون» گفت: روند فعلی در بازارهای جهان شبیه به فاجعه یکشنبه سیاه در بورس های جهان است.

«یکشنبه سیاه» در انتظار بازار بورس جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ،«سیمون دریک»، استراتژیست ارشد حوزه ارزی در «بی ان وای ملون» گفت: روند کاهشی سهام در بازارهای بورس شبیه به سقوط بورس ها در اواخر دهه 1980 میلادی است.

    وی، نسبت به روند اخیر بازارهای بورس ابراز نگرانی کرد و گفت، با توجه به اتفاقاتی که برای دلار، قیمت نفت و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در حال افتادن است، یکسری تشابهاتی بین آنچه که در 30 سال اخیر اتفاق افتاد وجود دارد.

    «دریک» افزود: این رویه چشم اندازی از سپتامبر و اکتبر سال 1987 میلادی دارد. وی به نوسان بازار اشاره و از واژه «یکشنبه سیاه» برای آن استفاده کرد که در نوزدهم اکتبر سال 1987 میلادی در آسیا رخ داد و سپس به اروپا و یک روز بعد به آمریکا سرایت پیدا کرد که در آن روز میانگین شاخص صنعتی داووجونز بیش از 500 واحد یا معادل 22 درصد در یک روز سقوط کرد.

    نگرانی های «دریک» به دنبال مسیر نزولی بورس آسیا در هفته گذشته مطرح می شود که وال استریت بیشترین ضرر خود را از ماه مارس به بعد تجربه کرد و داووجونز هم تقریبا با افت یکهزار و 400 واحدی طی دور روز روبرو شد. 

    به گفته این تحلیل گر اقتصادی، اتفاقات فعلی مانند رویدادی که 31 سال پیش اتفاق افتاد نخواهد بود؛ اما ترکیب شرایط مختلف از جمله برگزیت می تواند منجر به یک رویداد جدی پر ریسک شود و در نهایت بازار را با عملکرد بدتری در هفته جاری روبرو شود.

    برچسب ها