عصر خودرو

معاون اقتصادی استاندار مازندران :

شرکت های چینی در مازندران پالایشگاه نفت می سازند

عصر بازار- معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت: شرکت های چینی برای سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه نفتی در این خطه شمال کشور اعلام آمادگی کردند.

شرکت های چینی در مازندران پالایشگاه نفت می سازند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، حسن خیریانپور عصر روز دوشنبه در دیدار با معاون اقتصادی و بازرگانی استان جیانگشی جمهوری خلق چین در استانداری مازندران در ساری افزود: شرکت های چینی برای ساخت پالایشگاه در این استان حاضر به سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری هستند.
    وی اضافه کرد: جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران ارتباط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و این ارتباطات می تواند در سطح استانی نیز پیگیری شود.
    معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های این خطه شمال کشور در حوزه تولید محصولات کشاورزی و زیرساخت های توسعه ای چون راه آهن، بنادر و فرودگاه خواهان سرمایه گذاری شرکت های چینی در این حوزه ها شد.
    وی گردشگری را از دیگر ظرفیت های مازندران برای پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاران چینی می توانند در حوزه زیرساختی در گردشگری نیز سرمایه گذاری مشترکی داشته باشند.
    وی خودروسازی را از جاذبه های خوب سرمایه گذاری برای شرکت های خودروسازی چینی دانست و افزود: این استان نیز ظرفیت خوبی برای گسترش تولید خودرو دارد و از سرمایه گذاری خارجی به خصوص شرکت های چینی استقبال می کند.
    قائم مقام استاندارجیانگشی جمهوری خلق چین نیز در این نشست گفت که شرکت های خصوصی کشورش به خصوص استان تحت مدیریتش آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در ایران را دارند.
    یانگ یو در این دیدار افزود: براساس توافق روسای جمهوری دو کشور، دست شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در ایران باز است و از حمایت های دولتی نیز برخوردارند.
    وی اضافه کرد: براساس این توافق ما می توانیم در قالب ارتباط سیاسی و اقتصادی استانی سطح مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک را برای دو کشور افزایش دهیم.
    یانگ یو از جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک تجاری استراتژیک برای کشورش نام برد و آمادگی شرکت های خصوصی استان جیانگشی را برای سرمایه گذاری در حوزه راه آهن، پسماند و ساخت پالایشگاه اعلام کرده است.
    وی اضافه کرد: استان جیانگشی حدود 4 هزار کیلومتر راه آهن دارد و در این بخش می تواند سرمایه گذاری خوبی را در ایران به خصوص استان مازندران داشته باشد.
    هیات تجاری 7 نفره چینی عصر امروز به سرپرستی یانگ یو قائم مقام استاندار جیانگشی در جنوب شرقی این کشور وارد مازندران شد.
    استان جیانگشی یکی از استان های 22 گانه جمهوری خلق چین است که با 166 هزار کیلومتر مساحت 44 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
    تاکنون سرمایه گذاران چینی 4 مجوز سرمایه گذاری در مازندران دریافت کردند که ساخت نیروگاه 25 مگاواتی با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری در این استان در دست ساخت قرار دارد.

    برچسب ها