عصر خودرو

شرکت خرده‌فروشی ۱۰۰ ساله آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

عصر بازار- شرکت خرده فروشی سیرز آمریکا در روز دوشنبه با بستن ۱۴۲ فروشگاه دیگر رو به سوی ورشکستگی رفت.

شرکت خرده‌فروشی ۱۰۰ ساله آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت خرده فروشی سیرز آمریکا در روز دوشنبه با بستن 142 فروشگاه دیگر رو به سوی ورشکستگی رفت. آینده این شرکت خرده فروشی صد ساله که زمانی بر کل فروشگاه های آمریکا تسلط داشت ، در هاله ای از ابهام است.

    پرونده های ورشکستگی برای تشخیص بدهی‌های شرکت های مادر سیرز، روباک و کیمارک شامل یک دهه کاهش درآمد ، صدها فروشگاه بسته شده و سال‌ها معامله با ادی لامپرت میلیاردر، رئیس و مدیر اجرایی سیرز می شود که تلاش میکند شرکتی را که در 2004 خریداری کرده بود دوباره رونق دهد.

    لمپارد قول داده بود سیرز را به روزهای اوج خود بازگرداند، زمانی که صاحب بلندترین ساختمان جهان و مالک شرکت‌هایی مثل یک ایستگاه رادیویی و بیمه Allstate بود.

    ولی این شرکت از سال 2011 سودی به دست نیاورده است و منتقدان می‌گویند حتی با اینکه لمپارد سهام شرکت را خرید و به آن پول قرض داد، باعث شد اوضاع فروشگاه ها بدتر شود.

    این شرکت در دادگاه ورشکستگی آمریکا، بخش جنوبی نیویورک 6.9 میلیارد دلار سرمایه و11.3 میلیارد دلار بدهی ثبت کرده است.

    جرقه این ورشکستگی زمانی زده شد که بین لمپرت ، بزرگترین سهامدار و وام دهنده شرکت و یک عضو خاص هیأت مدیره بر سر یک طرح نجات پیشنهادی از طرف لمپرت اختلاف افتاد.

    با اعلام ورشکستگی شرکت ، سهامداران سرمایه گذاری های خود را از دست میدهند. آینده سیرز به تمایل طلبکاران و تهیه کنندگان برای حفظ شرکت بستگی دارد.

    سیرز اعلام کرد که سرمایه هایش را می فروشد و 142 فروشگاه بدون سودش را تا آخر سال جاری میلادی می بندد. هدف آن بلند شدن دوباره بر پایه حدود 700 تا از بهترین فروشگاههایش است.

    برچسب ها