عصر خودرو

سخنگوی قوه قضاییه:

١٩٦ نفر در تهران به اتهام قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند

عصر بازار- سخنگوی قوه قضاییه گفت: ١٩٦ نفر در تهران طی روزهای اخیر بابت ارز و قاچاق سازمان یافته دستگیر شده اند.

١٩٦ نفر در تهران به اتهام قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و سی و دومین نشست خبری افزود: برای ٤٩ نفر از این افراد کیفرخواست صادر شده است و پرونده 100نفر هم به دادگاه رفته، تعیین وقت شده و درحال رسیدگی است.

    *دستگیری ١٧ عامل نفوذ در سیستم بانکی سیستان و بلوچستان
    وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان ١٧ نفر به دلیل اعمال نفوذ در سیستم بانکی ارزی و دریافت ١۰۰ میلیون دلار دستگیر شده اند.
    محسنی اژه ای گفت: در استان های خراسان رضوی و همدان به ترتیب ٤ و ٧ نفر بازداشت شده اند. در بعضی استانها هم یکی دونفر بازداشتی داشته ایم.
    معاون اول قوه قضاییه از قطعی شدن تعدادی احکام در زمینه قاچاق سوخت و کالا خبر داد و گفت: در استان کرمانشاه احکام قطعی شده ابلاغ شد که از جمله آنان می توان به نریمان بختیاری به محکومیت ١٥ سال حبس و مصادره اموال، صدیق ظاهری، حسن نیک روش، هومن بهره مند، محمدها یوسف شاهی، حسن عزیزی، محمد مرادی و سردار محمدی هر کدام به ٥ سال حبس، مصادره و ضبط اموال محکوم شده اند.
    محسنی اژه ای درباره رسیدگی این پرونده ها در تهران گفت: از ١٣ متهم در تهران آخرین دفاعیات اخذ و قرار شد لایحه ای تقدیم کنند و در استان فارس هم دادگاه ویژه تشکیل شد که با توجه به ویژه بودن دادگاه تا یک ماه آینده نتیجه روشن می شود. در اصفهان دادگاه ویژه تشکیل و پرونده به آنان ارجاع شد اما هنوز تعیین وقت نشده است. در استان هایی که ضرورت تشکیل دادگاه ویژه احساس نمی شد پرونده ها برای رسیدگی به تهران ارجاع شد.

    * محکومان جرایم اقتصادی در استان ها
    معاون اول قوه قضاییه درباره احکام قطعی شده در استان ها تصریح کرد: در شیراز دکتر نصیر کاظمی فرزند راه خدا بابت احتکار دارو به ١٢ سال حبس تعزیری، جزای نقدی و ٢ سال محرومیت، در بندرعباس علیرضا جهانی به اتهام قاچاق سازمان یافته به ١٥ سال حبس، ٣۰ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شد.
    به گفته وی، حمیده احمدی و آرش حسینی به اتهام معاونت در جرم و احمد پوریوسفی به ٢ سال حبس، جزای نقدی و یکسال محرومیت محکوم شده اند؛ مزدک پورهادی هم به ٥سال حبس و جزای نقدی، کوبک نرسیسیان به ٤ سال حبس و ٥ سال محرومیت، رسول شاهرخی به ٢ سال حبس و ٥ سال محرومیت و حسین نادری و عقیل احمدی پور به ٦ماه حبس محکوم شده اند.
    اژه ای اضافه کرد: مجید فاتحیان کارمند اداره ثبت املاک استان فارس به ١۰ سال حبس، ٣ سال انفصال از خدمات دولتی، ردمال و جزای نقدی محکوم شد. حکم یک پیمانکار به نام حمید رضا فرخی به اتهام پرداخت رشوه ١۰ سال حبس ، ردمال، جزای نقدی و ٧٤ ضربه شلاق قطعی شده است. ایرج اسلامی نیز هم به اتهام ارتشا به ٢ سال حبس، ٣ سال انفصال، جزای نقدی و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شد. علی اورقی نژاد، عبدالله رازی، مصطفی اسکندری و عبدالرسول ارمی هر کدام به ١۰ سال حبس محکوم شده اند.

    *حکم 8.5 سال حبس برای نفوذی دوتابعیتی
    محسنی اژه ای درباره یک پرونده عامل نفوذ دو تابعیتی که دستگیر و حکم او صادر شده است، گفت: گزارش دوتابعیتی بودن او توسط وزارت اطلاعات با جرم نفوذ در مراکز حساس و جمع آوری اطلاعات اعلام شده است.
    وی ادامه داد: این متهم به ٨ سال و نیم حبس حکم قطعی و ضبط اموالی که محصول کرده بود، محکوم شد.

    * یک میلیارد رشوه برای آزادی جزایری
    محسنی اژه ای درباره اظهارات شهرام جزایری مبنی بر فرار به علت بدهی مالیاتی گفت: او در طول این مدت حرف های واحدی نزده است اما بعید می دانم به صرف بدهی مالیاتی بخواهد از این طریق از کشور خارج شود چون ریسک بالایی دارد. افرادی مراجعه می کنند که با یک میلیارد رشوه او را آزاد کنند. هنوز قراری برای او صادر نشده و پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است.
    معاون اول قوه قضاییه درباره پرونده متهمان فعالان محیط زیستی گفت: هنوز برای این پرونده کیفرخواست صادر نشده و پرونده به دادگاه رفته است.

    *١۰۰ هزار تماس مردمی با قوه قضاییه از طریق وب
    محسنی اژه ای درباره تماس مردم با قوه قضاییه گفت: تعداد قابل توجهی از سوالات و مشاوره ها در خصوص مهریه، نفقه و مسائل خانوادگی است و این یعنی دستگاه های دیگر از جمله صدا و سیما باید بیشتر به آموزش مردم بپردازند.
    وی افزود: مردم در یک ماه گذشته از طریق وب و تلفن گویا با قوه قضاییه ارتباط برقرار کرده و مشاوره داشتند که ٧۰ هزار نفر از طریق تلفن گویا و ١۰۰ هزار نفر از طریق وب این ارتباط را برقرار کرده اند.

    * 2 بازپرس تعلیق شدند
    معاون اول قوه قضاییه درباره بازداشتی های زیرمجموعه قوه قضاییه در روزهای اخیر گفت: یک بازپرس تعلیق شد و پرونده او در حال رسیدگی است؛ دو بازپرس هم در تهران و کرج در روزهای اخیر تعلیق شدند و پرونده در حال رسیدگی مقدماتی است. چند وکیل از کانون وکلا و کارشناسان وابسته به قوه قضاییه هم تحت تعقیب قرار گرفته اند که احکام شان هنوز قطعی نشده است.

    *پرونده حادثه اهواز به تهران ارجاع شد
    معاون اول قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت افرادی که در حادثه اهواز قصور کرده اند، گفت: تا کنون از ١١ نفر تحقیق شد و یک نفر در بازداشت به سر می برد. این افراد نظامی هستند و در سازمان قضایی نیروهای مسلح به اتهامات آنان رسیدگی می شود.
    محسنی اژه ای درباره پرونده حسین هدایتی گفت: از آنجا که پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان مشترک است هنوز این پرونده کیفرخواست نخورده است. بنابراین پرونده این فرد هم هنوز به دادگاه نرفته است.

    برچسب ها