عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی :

صادرات خام ۷۰۰ هزار تن گوگرد در سال به چین

عصر بازار- نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک گوگردی در حال حاضر یک نیاز قطعی و ضروری است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدی جدیدی در این خصوص وجود دارد، ما سالانه تا ۷۰۰ هزار تن صادرات خام به چین داریم.

صادرات خام ۷۰۰ هزار تن گوگرد در سال به چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی در استانداری، اظهار کرد: توسعه همه‌جانبه و سند توسعه، سند توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

    وی افزود: شاخص‌های جدیدی که نیاز است تا ما در سند توسعه داشته باشیم، مغفول واقع شده و نیازمند بازنگری، دقت جدید و مشارکت دستگاه‌های بیشتر است. دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، زیارت و حوزه صداوسیما در این سند در نظر گرفته نشده‌اند. در حال حاضر باید نهادهای فرهنگی قوی داشته باشیم.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خراسان رضوی نسبت به وسعت و جمعیت از بسیاری از استان‌های دیگر پوشش تصویری پایین‌تری دارد. با وجود اینکه ما استان مرزی هستیم اما پوشش مرزی قالب استان‌های مرزی غیر از خراسان و سیستان و بلوچستان کامل‌تر است. باید در این حوزه‌ها پیش‌بینی کامل‌تری صورت گیرد.

    قاضی‌زاده هاشمی گفت: در زمینه گردشگری باید به عنوان یک فرصت جدی برای خراسان، غیر از بحث زیارت، پروژه‌های جدی تعریف شود. ما فرصت‌های گردشگری قوی در سطح استان داریم.

    نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سند، سند توسعه متوازن در تمام ابعاد نیست، عنوان کرد: اینکه ما بخواهیم یک پروژه را از چند محل همزمان پیش‌بینی و کل اهداف خود را صرفا معطوف به چهار پروژه کنیم، در آن زمان، نگاه همه‌جانبه کاهش پیدا می‌کند.

    وی در خصوص شهرک گوگردی، تصریح کرد: این شهرک در حال حاضر یک نیاز قطعی و ضروری است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدی جدیدی در این خصوص وجود دارد. ما سالانه تا 700 هزار تن صادرات خام به چین داریم که می‌تواند در این مکان فراوری شود. یکی از پایه‌های دیگر نیز باید توجه ویژه به حوزه سنگان خواف به عنوان یک حوزه صنعتی و توسعه باشد. دو تا سه حوزه صنعتی مادر در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تمام این موارد مورد توجه قرار گیرد، در این صورت می‌توان بیان کرد که یک سند توسعه حوزه محور شرق و متوازن است، در غیر این صورت این سند به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود و این سازمان سند را بیشتر از یک مکاتبه عادی و روتین همچون سایر مکاتبات قلمداد نخواهد کرد.

    قاضی‌زاده هاشمی در خصوص خشکسالی، عنوان کرد: باید به بحث آبرسانی ملک‌آباد به صورت مجزا از بینالود توجه شود زیرا یکی از مشکلات جدی ما ملک‌آباد است. قسمتی از شهرستان مشهد به صورت کامل دچار تنش آبی جدی بوده که  مجموعه‌ای از دو شهر و شاید حدود 40 روستا را شامل می‌شود و تنها راه نیز بحث انتقال از طرق است. باید برای ملک‎آباد کد پروژه جدید تعیین شود.

    در ادامه سعید باستانی، نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حجم ارقام تعیین‌شده برای پروژه‌ها کم است. اعداد و ارقامی که برای امسال در نظر گرفته شده در حد یک شهرستان است.

    وی افزود: مبانی اقتصاد استان شامل کشاورزی، سنگ‌آهن، گاز، وجود با برکت امام رضا(ع)، 11 هزار میلیارد تومان بازار و سوغات و 30 میلیون نفر زائر است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

    برچسب ها