عصر خودرو

تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک پس از طوفان به وضع عادی برگشت

عصر بازار- سه روز پس از طوفان مایکل که باعث بارش های شدیدی در فلوریدا شده بود، تولید نفت و گاز خلیج مکزیک به حالت عادی برگشت.

تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک پس از طوفان به وضع عادی برگشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، سه روز پس از طوفان مایکل که باعث بارش های شدیدی در فلوریدا شده بود، تولید نفت و گاز خلیج مکزیک به حالت عادی برگشت. تولید نفت آمریکا 19 درصد و تولید گاز 10 درصد کاهش یافته بود.

    دفتر امنیت و محیط زیست آمریکا اعلام کرد از 89 سکوی تخلیه شده فقط یکی هنوز شروع به کار نکرده است. چندین روز پس از طوفان طول می کشد تا خسارات وارد شده به سکوها ارزیابی شود ، خدمه بازگردند و تولید از سر گرفته شود.

    مایکل به صورت یک طوفان گرمسیری وارد خلیج مکزیک شد و بعد در روز چهارشنبه به سرعت تبدیل شد به یک طوفان شدید با بادهایی با سرعت 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر) در پاناما سیتی و فلوریدا.

    در روز سه‌شنبه طوفان حداقل 18 کشته در چهار ایالت جنوب شرقی آمریکا به جای گذاشت و به محله های سر راهش خساراتی وارد کرده بود. مقدار این خسارت‌ها را میلیارد ها دلار تخمین می‌زنند. مایکل یکی از قدرتمندترین طوفان‌هایی بود که در تاریخ آمریکا ثبت شده است.

    خلیج مکزیک که همچنان در روز شنبه تعطیل بود ، روزانه 330394 بشکه نفت و 247 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند. در کل، طوفان مایکل معادل حدود 3.27 میلیون بشکه نفت به تولیدکنندگان خلیج مکزیک ضرر زده است.

    به گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا ، تولید ساحلی آب های فدرال خلیج مکزیک آمریکا 17 درصد کل تولید نفت خام و پنج درصد تولید ملی گاز طبیعی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

    دفتر ایمنی و محیط زیست گفت ارزیابی تولیدکنندگان نشان داده تمام دکل های نفتی و کشتی هایی که به خاطر طوفان تخلیه شده یا به مناطق امن خلیج منتقل شده بودند ، دوباره مشغول به کار شده اند.

    برچسب ها