عصر خودرو

ثروتمندانی که شاهد افت دارایی بودند:

سرمایه هایی که در سقوط شاخص ها، آب شد

عصر بازار- سقوط شدید قیمت سهام در بازارهای آمریکا در هفته گذشته کاری، برخی مدیران عامل را با افت شدید سرمایه رو به رو کرد.

سرمایه هایی که در سقوط شاخص ها، آب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،در هفته گذشته کاری بازارهای آمریکا با میانگین افت بسیار شدیدی همراه شدند، که در این میان قیمت سهام شرکت های تکنولوژی بیشترین سهم را در این سقوط شدید از آن خود کردند.

    به طور میانگین، در میان سهام منفی بازار سهام آمریکا، قیمت سهام فیس بوک، آمازون، اپل، الفابت (شرکت مادر گوگل) و نتفلیکس، پیشرو در روند منفی بازار سهام آمریکا بودند.

    به این ترتیب، مدیران عامل این شرکت های بزرگ در هفته گذشته در حدود 16 بیلیون دلار زیان را در دارایی خود شاهد بودند.

    ساعت های کاری بازار در آخرین روزهای هفته گذشته در آمریکا، یک دست در صف فروش سپری شد در حالی که جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون بیشترین افت میزان دارایی را به ثبت رساند و با افت تقریبی 12 بیلیون دلار طی دو روز معاملاتی، شکست سنگینی را تجربه کرد.

    در این میان، قیمت سهام شرکت الفابت، دارایی مدیر عامل خود، لری پیج، را با کاهش 2.3 بیلیون دلاری رو به رو کرد و مارک زاکربرگ در پی افت شدید قیمت سهام فیس بوک شاهد آب شدن 1.7 بیلیون دلاری از دارایی خود بود.

    کمترین ضرر و زیان متوجه دارایی تیم کوک، مدیر عامل اپل و رید هستینگ مدیر عامل نتفلکیس بود.

    به این ترتیب در حدود 192 میلیون دلار از دارایی رید هستینگ و 11 میلیون دلار از دارایی تیم کوک کاسته شد. البته در مقایسه با ارزش دارایی این افراد، کاهشی به این میزان جزیی، نگران کننده نیست .

    با وجود کاهش میزان دارایی این غول های تکنولوژی، همچنان جف بزوس، مدیرعامل آمازون به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا شناخته می شود که ارزش دارایی بالغ بر 142 بیلیون دلار دارد.

    آخرین روزهای معاملاتی در بازار آمریکا مصادف با افت سنگین شاخص ها بود در حالی که شاخص داوجونز با افت شدیدی رو به رو شد. افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا که طی تصمیمات چند ماهه و نشست های متعدد اخذ شد، موجب شد روز پنجشنبه این متغیر با افت بیش از یک هزار و 300 واحدی رو به رو شود .

    اما معاملات در روز جمعه توانست کمی از تب شدید بازار بکاهد. انتشار گزارش تراز تجاری در چین توانست کمی آرامش به بازارهای جهانی تزریق کند.

    انتشار گزارش میزان واردات و صادرات در چین نشان دهنده این بود که با وجود تعرفه های سنگین آمریکا بر واردات چین، هنوز هم چشم بادامی ها بیشترین میزان صادرات را به این کشور داشتند.

    کاهش میزان نگرانی سرمایه گذاران از افت اقتصادی چین، باعث بازگشت کم رنگ سرمایه ها به بازارهای سهام شد و شاخص ها را در آخرین روز کاری کمی رونق داد.

    برچسب ها