عصر خودرو

مدیرعامل شرکت فرابورس :

لزوم فرهنگ‌سازی و آشنا کردن آحاد مردم با بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به اینکه متاسفانه دایره سهامداران بازار سرمایه در شهرستا‌ن‌ها چندان بزرگ نیست بر تلاش برای فرهنگ‌سازی و آشنا کردن آحاد مردم با بازار سرمایه تاکید کرد.

لزوم فرهنگ‌سازی و آشنا کردن آحاد مردم با بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، امیر هامونی در جلسه هم‌‌اندیشی اعضای انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه راه‌ا‌‌‌‌ندازی این انجمن را نقطه عطفی بر توسعه بازار سرمایه در حوزه خبر دانست‌ و گفت: ایجاد فضایی مناسب برای ماندگاری خبرنگاران خبره در این حوزه و همچنین شناسایی نیروهای با استعداد و تربیت آنها می‌تواند یکی از اهدافی باشد که انجمن مدنظر قرار دهد.

    مدیرعامل شرکت فرابورس ایران افزود: یکی از پارامترهای مهم برای بقای هر نهاد از جمله انجمن، انجام  فعالیت‌های انتفاعی است تا از این مسیر توسعه انجمن و در عین حال تحقق اهداف میسر شود.

    وی با اعلام آمادگی جهت تعامل در این خصوص گفت: فرابورس و دپارتمان تحقیق و توسعه، پس از بررسی اسناسنامه انجمن، راهکارهای عملی برای ایجاد ساختار مناسب به منظور ایجاد  بستر برای انتفاع مالی انجمن را انجام و نتایج آن را  اعلام خواهد کرد.

    هامونی درخصوص موضوع  بازدید خبرنگاران از شرکت های آماده عرضه هم گفت:  هرچند این موضوع  بسیار حائز اهمیت است و بستر کافی برای انجام آن وجود دارد اما باید این نکته مدنظر  قرار گیرد تا شفافیت در بازدیدها به محاق نرود و تمامی نکات مثبت و  منفی آن مجموعه به لحاظ موارد گوناگون از جمله بحث‌های زیست محیطی، موارد حقوقی، مسئولیت پذیری اجتماعی  و... به درستی منعکس شود تا سهامداران با اتکا به گزارش های منتشر شده  بتوانند  با دید باز و البته شناخت کافی نسبت به خرید سهام  اقدام کنند.

    مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به موضوع رفتارهای حرفه‌ای خبرنگاران هم اشاره کرد و گفت: یکی از جدی‌ترین دغدغه های انجمن باید موضوع "رفتار حرفه‌ای خبرنگاران" باشد به نحوی که  خبرنگار با خرید سهم اقدام به خوب جلوه دادن آن نکند و در مقابل تخریب سهمی را هم  انجام ندهد.

    وی با اشاره به اینکه در دنیا و طبق قانون هر تحلیل‌گر به ازای بیان تحلیل باید به‌صورت شفاف وضعیت سهامداری خود را اعلام و سپس اظهار نظر کند، ‌گفت: به نظر می‌رسد انجمن می‌تواند در این مهم و برای جلوگیری از "فساد کار خبری" گام‌های موثری بردارد.

    هامونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه دایره سهامداران بازار سرمایه در شهرستا‌ن‌ها چندان بزرگ نیست بر تلاش برای فرهنگ‌سازی و آشنا کردن آحاد  مردم با بازار سرمایه تاکید کرد.

    وی در تبیین موضوع گفت: ناآشنایی با بازارسرمایه البته تنها به مردم عادی محدود نمی‌شود و گاه حتی اساتید دانشگاه از ظرفیت‌های بازار سرمایه بی‌اطلاعند؛ بنابراین آشناسازی این بخش از جامعه به‌عنوان تدریس‌کنندگان جمع بزرگی از دانشجویان می‌تواند به گستردگی بازار سرمایه کمک کند.

    هامونی همچنین بررسی ساختارهای فرهنگی و  اقلیم جغرافیایی را در ورود  افراد به بازار سهام میسر دانست و تاکید کرد: باید بخشی از انرژی کار به نیاز سنجی اقلیمی و ساختار فرهنگی مناطق مختلف اختصاص یابد و ابزارهای نوین مالی که  تعدادشان در بازار سرمایه  قابل  توجه است برای آنها توضیح داده شود.

    این گزارش می‌افزاید: همچنین در این نشست، مهدی حاجی‌وند، رئیس هیات مدیره انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه به ارائه گزارش کوتاهی از روند عملکرد این انجمن در دو سال گذشته پرداخت؛ و مباحث آموزشی،‌ انجام بازدیدهای منظم به منظور آشنایی خبرنگاران با صنایع  بورسی، دریافت همفکری بابت موضوع اقتصاد انجمن و ... هم از جمله مواردی بود که اعضای هیات مدیره این انجمن به آنها اشاره کردند.

    برچسب ها