عصر خودرو

یک موسسه مالی پیش بینی کرد؛

قیمت طلا و نقره در سال ۲۰۱۹ صعودی می شود

عصر بازار- گرچه قیمت جهانی طلا نتوانسته است طی هفته های اخیر بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شود ولی موسسه ای بی ان پیش بینی می کند که قیمت طلا و نقره در سال ۲۰۱۹ با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

قیمت طلا و نقره در سال ۲۰۱۹ صعودی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه مالی ای بی ان امرو تاکید کرد: ما هنوز به بازار فلزات گرانبها اعتماد و اطمینان زیادی داریم. این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا و نقره تا پایان 2019 میلادی با افزایش روبرو شود.

    وی افزود: پیش بینی ما این است که قیمت هر اونس نقره در امسال به طور میانگین به 15.50 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این موسسه 16 دلار اعلام شده بود. البته قیمت هر اونس طلا تا پایان 2019 میلادی به بیش از 18 دلار می رسد.

    موسسه ای بی ان همچنین پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1250 دلار خواهد رسید و این رقم تا پایان 2019 میلادی از مرز 1400 دلار فراتر خواهد رفت.​به اعتقاد این تحلیلگر ارشد اقتصادی، قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها طی ماه های آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا قرار خواهد داشت.

    فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 3 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود تا پایان امسال یک بار دیگر بهره را افزایش دهد.

    برچسب ها