عصر خودرو

حکم جعل دلار، اعدام است

عصر بازار- شنیدن نام دلار این روزها ما را به یاد بالا رفتن نجومی و کهکشانی قیمت ها می اندازد و خستگی اقتصادی که بسیاری از ما به دوش می کشیم.

حکم جعل دلار، اعدام است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصراعتبار، شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلار هم اکنون واحد پول رسمی بیش از 30 کشور جهان است، اما دلار مرجع متعلق به آمریکاست و این واژه همگان را به یاد ایالات متحده می اندازد.

    گرازش امروز ما البته درباره بالا و پایین  رفتن و به عبارتی نوسان قیمت دلار نیست، بلکه می خواهیم شما را با حقایقی جالب راجع به این واحد پولی آمریکایی و مشهور دنیا آشنا کنیم:
    1-      . دلار تنها 18 ماه عمر می کند!
    عمر هر اسکناس دلار 18 ماه است چون وقتی به این سن رسید، توسط دولت از چرخه خارج می شود. در واقع هر دلار از روز چاپ تنها 18 ماه در بازار باقی می ماند.

    2-       بعضی جوامع در داخل آمریکا پول مخصوص به خود را دارند
    برخی جوامع در داخل آمریکا هستند که از دلار به عنوان پول رایج استفاده نمی کنند. به عنوان نمونه پارک شهری والت دیزنی در این کشور پول مخصوص به خود را دارد. برخی کالج ها هم از پول های خاص خود برای دانشجو ها استفاده می کنند.

    3-      بنجامین فرانکلین تنها غیررئیس جمهوری که تصویرش روی دلار رفت
    اسکناس 100 دلاری تنها اسکناسی است که تصویر رئیس جمهوری از آمریکا را روی خود نمی بیند و به جای آنها، تصویر بنجامین فرانکلین در روی این اسکناس ها دیده می شود. آقای فرانکلین از جمله پدران بنیانگذار آمریکا بوده است.

    4-       بیشترین اسکناس جعل شده در آمریکا اسکناس 20 دلاری بود
    تا پیش از تاسیس US Mint که محل تولید اسکناس در آمریکاست این اسکناس های 20 دلاری بودند که بیشترین جعل را در آمریکا داشتند و رتبه دوم هم به 100 دلاری ها اختصاص داشت. مجازات جعل اسکناس در آمریکا اعدام و مرگ است.

    5-       95% پولهای منتشر شده در آمریکا جایگزین دلارهایی می شود که از کشور خارج شده است
    US Mint روزانه 37 میلیون اسکناس معادل 696 میلیون دلار چاپ می کند که 95% آنها در واقع پول تازه نیستند و جایگزین پول های قبلی می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها