عصر خودرو

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد

افزایش ۵ دلاری قیمت نفت ایران همزمان با کاهش تولید

عصر بازار- طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در سپتامبر سال میلادی جاری با ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به اوت، به ۳.۴۴۷ میلیون بشکه در روز رسید و همزمان قیمت گرید نفت سنگین ایران حدود ۵ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرد.

افزایش ۵ دلاری قیمت نفت ایران همزمان با کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، گزارش اوپک بر مبنای منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به 3.447 میلیون بشکه در روز رسید که 150 هزار بشکه در روز نسبت به نرخ تولید 3.597 میلیون بشکه در روز در اوت کاهش نشان داد.

    متوسط تولید نفت خام ایران در سه ماهه سوم سال میلادی جاری به 3.599 میلیون بشکه در روز بالغ شد که در مقایسه با 3.818 میلیون بشکه در روز تولید سه ماهه دوم کاهش داشت.

    آمار تولید اوپک بر مبنای اطلاعاتی که از سوی ایران ارائه شده است، نشان می‌دهد تولید کشور در سپتامبر سال میلادی جاری 3.755 میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با 3.806 میلیون بشکه در روز در اوت، 51  هزار بشکه در روز کاهش نشان داد.

    طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از 15 عضو است، به 32.76 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر رسید که 132 هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی، لیبی و آنگولا افزایش یافت در حالی که در ایران، ونزوئلا و الجزایر کاهش یافت.

    بر اساس گزارش ماهانه اوپک، ارزش سبد مرجع اوپک در سپتامبر تقریبا 7 درصد افزایش یافت و برای نخستین بار از اکتبر سال 2014 به بالای 77 دلار در هر بشکه رسید. این سبد بر مبنای ماه به ماه در سپتامبر 4.92 دلار یا 6.8 درصد صعود کرد و به 77.18  دلار در هر بشکه رسید. ارزش سبد مرجع اوپک از ابتدای امسال تاکنون 70.34 دلار در مقایسه با 50.13 دلار در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

    قیمت نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر 75.28 دلار بود که در مقایسه با اوت 4.82 دلار یا معادل 6.8 درصد افزایش داشت. متوسط قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 68.70 دلار در هر بشکه در مقایسه با 49.60 دلار در مدت مشابه سال میلادی گذشته بوده است.

    برچسب ها