عصر خودرو

خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون و ۴۶۱ هزارتن فراتر رفت

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت:تاکنون ۹ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۴۹۵ تن با ارزش ۱۲۵ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون و ۴۶۱ هزارتن فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مومن نیافر مدیر کل داخلی خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران  درباره آخرین وضعیت خرید  تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار  تاکنون 9 میلیون و 461 هزار و 495 تن با ارزش 125 هزار و 556 میلیارد ریال از گندمکاران استان های سراسر کشور خریداری شده است.

    وی از پرداخت 87 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تابه امروز 109 هزار و 268 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی تا پایان مهر ماه تسویه خواهد شد.

    به گفته نیافر تا پایان فصل پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به 9 میلیون و 500 هزارتن برسد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش را نشان می دهد.

    این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا چشم انداز روشنی پیش روی نرخ خرید تضمینی گندم است،بیان کرد: با توجه به پیگیری وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که نرخ خرید تضمینی گندم هر چه سریع تر اعلام شود.
    خرید دانه های روغنی به 400 هزارتن می رسد

    وی با اشاره به اینکه برداشت سویا طی چند روز آینده آغاز می شود ،افزود: تاکنون 845 تن گلرنگ با ارزش بالغ بر 20 هزار و 829 میلیون ریال و یک هزار و 458 تن با ارزش 36 هزار و 679 میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده است.

    مدیرکل داخلی خرید بازرگانی دولتی ادامه داد: تااین لحظه 15 هزار و 936 میلیون ریال معادل 82 درصد بهای گلرنگ و 35 هزار و  845 میلیون ریال معادل 98 درصد بهای آفتابگردان به حساب کشاورزان واریز شده است.

    نیافر در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه امسال 330 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده است،پیش بینی می شود که مجموع خرید دانه های روغنی به 400 هزارتن برسد.

    برچسب ها