عصر خودرو

در مبادلات امروز بازارهای مالی جهان رقم خورد ؛

صعود یورو و کاهش دلار

عصر بازار- افزایش نگرانی‌ها از پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین باعث شد ین سرانجام پس از مدت‌ها در برابر دلار عقب نشینی کند.

صعود یورو و کاهش دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ین که تا پیش از امروز در پایین ترین سطح 11 ماه خود در برابر دلار قرار داشت، با اندکی پیشروی به 113.36 ین در برابر هر دلار رسید. کومیکو ایشیکاوا- تحلیل گر موسسه " سونی فایننشیال هولدینگز" گفت: باید نسبت به تاثیر منفی چشم انداز اقتصادی چین و نرخ بهره بالا در آمریکا هوشیار باشیم.

    هم چنین شاخص دلار که نرخ برابری دلار در مقایسه با سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح 95.774 واحدی باقی ماند. بازده اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا نیز با ثبت رقم 3.252 درصد، به بالاترین سطح خود در 7 سال اخیر رسید. ماسافومی یاماموتو- استراتژیست ارزی در بانک "میزوهو" ژاپن گفت: بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا رو به افزایش است و این به تضعیف موقعیت یوان در برابر دلار دامن زده است. 

    در تازه‌ترین معاملات، هر یورو به 1.1472 دلار و هر پوند به 1.3057 دلار رسید. هم چنین هر دلار آمریکا به ازای 1.2964 دلار کانادا و 0.9948 فرانک سوئیس مبادله شد.

    برچسب ها