عصر خودرو

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد :

تولید انرژی‌های نو یک درصد برق کشور

عصر بازار- رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه میزان تولید برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا نقطه اوج تابستان سال آینده به ۱۱۰۰ مگاوات خواهد رسید، گفت: تولید انرژی‌های نو یک درصد ظرفیت تولید کل کشور است.

تولید انرژی‌های نو یک درصد برق کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سید محمد صادق‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید انرژی‌های نو یک درصد ظرفیت تولید کل کشور است، گفت: در حال حاضر حدود 650 مگاوات برق از نیروگاههای تجدیدپذیر تولید و تامین می شود، بنابراین با ورود 500 مگاوات نیروگاه در حال احداث می‌توانیم ادعا کنیم که تا قبل از آغاز پیک (اوج مصرف) تابستان، این میزان به 1100 مگاوات برسد.

    وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود، هزینه احداث نیروگاه‌های زباله سوز نسبت به نیروگاههای خورشیدی بالا است، گفت: تأمین برق از انرژی‌های خورشیدی هزینه کمتری دارد، چرا که تولید برق از انرژی خورشیدی در سال‌های گذشته هزینه‌های بالایی داشت که با پیشرفت تکنولوژی هزینه‌های تولید کاهش چشم‌گیری داشته است.

    به گفته صادق زاده، در حال حاضر هر کیلوات برق خورشیدی 4 سنت یورو هزینه دارد، در حالی که برای تولید برق از انرژی‌های فسیلی، برای خرید سوخت باید تنها 5 سنت هزینه کرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داوود مددی عضو هیأت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر روز گذشته با بیان اینکه دولت و وزارت نیرو از توسعه نیروگاه‌های زباله‌سوز حمایت نمی‌کنند، گفت، در حالی که دولت برای خرید تضمینی هر کیلووات ساعت برق نیروگاه‌ خورشیدی 490 تومان در نظر گرفته این عدد برای نیروگاه‌ زباله‌سوز 370 تومان است.

    او گفته بود که هزینه احداث نیروگاههای زباله سوز بسیار بالاتر از نیروگاههای خورشیدی است.

    رئیس سازمان ساتبا با تاکید بر اینکه عمده تولید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در 6 ماهه اول سال صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: قطعا با توجه به مصوبه مجلس که قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید انرژی‌های نو از یک درصد به پنج درصد برسد ساخت نیروگاه مطابق برنامه پیش می‌رود.

    برچسب ها