عصر خودرو

نماد معاملاتی بیمه نوین به بازار دوم فرابورس ایران ارتقا یافت

عصر بازار- نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین پس از ارتقا از بازار پایه به بازار دوم فرابورس ایران روز جاری با قیمت هر سهم ۱۲۹۹ ریال گشایش یافت.

نماد معاملاتی بیمه نوین به بازار دوم فرابورس ایران ارتقا یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، «نوین» نخستین نماد معاملاتی است که از ابتدای امسال در بازار فرابورس گشایش می‌یابد و البته پنجمین نماد بیمه‌ای محسوب می‌شود که در طول سال‌های اخیر شاهد گشایش آن در بازارهای فرابورس بوده‌ایم.

    شرکت بیمه نوین که در گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» و زیرگروه «فعالیت‌های مالی و اجرایی» قرار دارد در جریان گشایش نماد میزبان جابه جایی 44 میلیون و 56 هزار سهم به ارزش معاملاتی 57 میلیارد و 229 هزار ریال قرار گرفت که سهامداران حقیقی مشارکت 51.4 درصدی در سمت خرید و 4.6 درصدی در سمت فروش این سهام داشتند.

    این شرکت پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش از تاریخ 21 خردادماه سال جاری به عنوان یکصد و هفتاد و نهمین نماد معاملاتی (یکصدمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج و نشست خبری مربوط به تشریح ظرفیت‌های این شرکت پیش از گشایش نماد در تاریخ 14 مردادماه امسال در فرابورس ایران برگزار شد که طی آن وضعیت عملکردهای مالی و عملیاتی بیمه نوین در سال 96 و مقایسه آن با سال 95، عملکرد شرکت از نظر فروش، برنامه‌های توسعه‌ای و در دست اقدام و در نهایت چشم‌انداز فعالیت‌های آتی «نوین» مورد بررسی قرار گرفت.

    به گفته مدیرعامل بیمه نوین، سرمایه اولیه شرکت مبلغ 140 میلیارد ریال منقسم به 140 میلیون سهم هزار ریالی بوده که با 971 درصد افزایش از محل مطالبات و آورده نقدی در پنج مرحله به مبلغ 1،500 میلیارد ریال افزایش یافته است.

    حسین کریم خان زند همچنین در مورد ترکیب سهامداری این شرکت با بیان اینکه بیش از 6 درصد ترکیب سهامداری آن حقیقی و به صورت شناور است، گفته بود: جمع سهامداران حقوقی بیش از 93 درصد است که در این میان، بانک اقتصاد نوین با دارا بودن 19.9 درصد از سهام بیمه نوین، سهامدار عمده آن به شمار می‌رود و شرکت‌های تامین سرمایه نوین و تامین سرمایه بانک ملت نیز هر کدام بیش از 17 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند.

    در این میان برنامه‌هایی مانند آموزش و توانمندسازی نمایندگان برتر، طراحی و پیاده‌سازی حداقل دو طرح بیمه‌ای متناسب با نیاز بازار، بازسازی زیرساخت ارتباطی موجود جهت بهبود عملکرد و افزایش امنیت، کنترل عملکرد چرخه‌های فروش و خرید کالا و خدمات در حوزه مالی، راه‌اندازی 20 باجه بیمه­ای در شعب بانک اقتصاد نوین و ... از جمله برنامه‌های عملیاتی در دست اقدام سال 97 بیمه نوین است که از زبان مدیرعامل این شرکت اعلام شد.

    برچسب ها