عصر خودرو

چهارشنبه ۹ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهار‌شنبه ۹۴.۱۰.۰۹ در بازار برق بورس انرژی ۶,۴۸۴ مگاوات برق به ارزش ۵۲ میلیارد و ۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان در مدار نزول قرار دارد و در معاملات امروز کاهش 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ روند نزولی و ملایم قیمت زیر 360,000 ریال همچنان پایدار می‌باشد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، فزونی عرضه بر تقاضا منجر به کاهش قیمت در بازار شد، همین امر تمایل خریداران به انجام معامله را افزایش داد که در نتیجه افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار به ثبت رسید. در حالی شاهد روند نزولی قیمت ها در بازار هستیم که بسیاری از شرکت های توزیع نیروی برق به دلیل اتمام نقدینگی، قادر به خرید نبوده و کماکان منتظر واریز اعتبار جدید و بهره‌مندی از قیمت های بازار هستند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941019 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941019 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در حال حاضر در انتهای دوره در محدوده 357,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در ابتدای دوره روندی صعودی داشته و پس از افزایش تا محدوده 397,000 ریال، شیب نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره در قیمت 368,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 3,999 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25.09.1394 با 1,705 مگاوات می‌باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها