عصر خودرو

یک مقام مسئول :

۷۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت:براساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۷ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۱۱ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

۷۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای ، از برداشت چین چهارم برگ‌ سبز چای خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار تاکنون 107 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 211 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

    وی از پرداخت 77 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تابه امروز 162 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و مابقی به تدریج به حساب چایکاران واریز می شود.

    به گفته جهان ساز 39 هزارتن برگ سبز خریداری شده معادل 37 درصد درجه یک و 68 هزارتن معادل 63 درصد درجه دو است.

    رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه 115 کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند،بیان کرد: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تا به امروز 24 هزارتن چای خشک استحصال شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

    وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد،افزود: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی برگ سبز چای به 115 تا 120 هزارتن برسد که از این میزان 26 هزارتن چای خشک استحصال می شود.

    جهان ساز مصرف سالانه چای خشک کشور را 105 هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید 26 هزارتن چای خشک در داخل،مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در سال های اخیر نیمی از چای خشک وارداتی مورد نیاز به صورت قاچاق وارد کشور می شد که امسال به سبب نوسان نرخ ارز و اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات چای، قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

    برچسب ها