عصر خودرو

شاخص کل ۲۲۱ واحد صعود کرد؛

رشد بازار با حمایت بانکی ها

عصر بازار- در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران،شاخص با رشد اندک، توانست رشدی ۲۲۱ واحدی را ثبت کند.

رشد بازار با حمایت بانکی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل با صعودی 221 واحدی به رقم 61هزار و 691 رسید.

    همچنین در این روز سهامداران بیش از 550 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 205 میلیارد ریال در 46 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    گفتنی است در این روز نمادهای مپنا، بانک تجارت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک انصار و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. این در حالی بود که هلدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کرد.

    همچنین در این روز سایر شاخص های بورسی نیز رشد کردند. شاخص بازار اول 189 واحد و شاخص بازار دوم 287 واحد رشد را تجربه کردند.

    همچنین در این روز گروه های بانک ها، ابزار پزشکی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

    همچنین بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای سرمایه گذاری صنعت نفت، کنتورسازی، ایران تایر، نیرو کلر، گرانیت بهسرام ، بانک سینا و آبسال بود.

    این در حالی بود که نمادهای فرآورده های نسوز پارس، روز دارو، دارویی سبحان، قند پیرانشهر، قند لرستان، شکر شاهرود و قند نیشابور با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، آذرآب، لوله و ماشین سازی ایران، کنتورسازی، قند قزوین، حفاری شمال و ماشین سازی اراک با سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

    این در حالی بود که تهران شیمی، سیمان اصفهان، سیمان فارس، حق تقدم آتیه دماوند، خوراک دام پارس و گلوکوزان با بیشترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

    همچنین در پایان معاملات امروز بانک تجارت با معامله 60 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و کنتور سازی با معامله 248 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها