عصر خودرو

رئیس‏ سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

طرح جامع مالیاتی پیشرفت‌های بسیار مطلوبی دارد

عصر بازار- رئیس‏ سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی گفت: طرح جامع مالیاتی پیشرفت‌های بسیار مطلوب و ارزشمندی دارد.

طرح جامع مالیاتی پیشرفت‌های بسیار مطلوبی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سازمان امور مالیاتی کشور میزبان دکتر شاپور محمدی، رئیس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر حسن امیری، عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس بود که برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی در این محل حاضر شده بودند.

    رئیس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: نقش مالیات در عرصه اقتصادی بسیار مهم است و طرح جامع مالیاتی می‌تواند ضمن ارتقاء ظرفیت‌های نظام مالیاتی، بسترهای این کار را هموارتر نماید.

    وی تصریح کرد: امروز اقدامات بسیار بزرگ و خوبی در طرح جامع مالیاتی انجام شده که یک گام بسیار مهم در تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواهد بود. همچنین این طرح می‌تواند مانع از فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور گردد.

    محمدی خاطرنشان کرد: بابت همه تلاش‌های ارزشمند سازمان امور مالیاتی به دکتر تقوی نژاد و همکاران پرتلاش ایشان تبریک عرض نموده و آرزوی توفیقات روزافزون برای این مجموعه بزرگ اقتصادی دارم.

    در جریان این بازدیدها که با حضور سیدکامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاون مالیات های مستقیم و تعدادی از مدیران کل سازمان برگزار شد، نقش‌ محور بودن سیستم یکپارچه مالیاتی، سیستمی شدن تمامی منابع و فرایندهای مالیاتی، نحوه کشف فرار مالیاتی، تحقق عدالت مالیاتی و همچنین نحوه گردآوری و پردازش اطلاعات موردنیاز سامانه ‌های اطلاعات مالیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    گفتنی است پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی از جمله سامانه های اطلاعاتی مورد بازدید بود که در حال حاضر اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را در قالب 12 بسته اطلاعاتی از منابع مختلفی همچون پورتال خدمات الکترونیک سازمان و اطلاعات واصله از دیگر دستگاه ها گردآوری می کند.

    سامانه نرم‌ افزار یکپارچه مالیاتی بعنوان سامانه پایه درون سازمانی، دیگر سامانه ای است که بازدیدکنندگان با جزئیات و سازوکار سامانه ازجمله گردآوری اطلاعات، نحوه پردازش و مدیریت حسابرسی در آن آشنا شدند. همچنین سامانه خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی، سامانه نقل و انتقال املاک، سامانه صدور گواهی ها (موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم و داشبورد گزارشات مدیریتی از دیگر بخش‌هایی است که بازدید کنندگان در جریان فرایند فنی عملیات مالیاتی قرار گرفتند و سوالات و نقطه نظرات خود را با مسئولان سازمان امور مالیاتی در میان گذاشتند.

    برچسب ها