عصر خودرو

ورود ژاپن، لهستان و آفریقای جنوبی در پروژه‌های اکتشافی مس ایران

عصر بازار- شرکت ملی صنایع مس ایران برای جذب سرمایه خارجی،‌ تیم‌های مشترکی را با شرکت‌های خارجی تشکیل داده است.

ورود ژاپن، لهستان و آفریقای جنوبی در پروژه‌های اکتشافی مس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر، ‌ از برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی صنایع مس ایران با با شرکت‌های ژاپنی و آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن مس کشور خبر داد.

    احمد مرادعلیزاده گفت: تیم‌های کار‌شناسی از طرف شرکت مس و شرکت‌های ژاپنی و آفریقای جنوبی در این زمینه مشغول تحقیق و مطالعه هستند.

    او در مورد استفاده از توان علمی شرکت‌های لهستانی اظهار داشت: با تیم لهستانی نیز که اخیرا به ایران سفر کرده بودند نشست‌هایی را برگزار کردیم و مذاکراتی را براساس همکاری‌های علمی و نیز اکتشافات زیرزمینی معادن مس کشور با آن‌ها داشته‌ایم.

    وب سایت جدید «مس پرس» که این خبر را منتشر کرده آورده است: گروه‌هایی در سطح مدیران و کار‌شناسان از سوی طرف لهستانی و ایرانی تشکیل شده تا از تجربیات علمی طرف خارجی در بخش اکتشافات زیرزمینی معادن مس استفاده شود.

    به گفته مرادعلیزاده، لهستانی‌ها به دنبال تقویت بازار مواد معدنی خود هستند و نه به دنبال سرمایه گذاری در بخش معدن ایران؛ بنابراین مطالعاتی بر روی ذخایر مس کشور باید صورت گیرد تا از توان علمی و فنی آن‌ها در بخش اکتشافات زیرزمینی بهره‌مند شویم.

    بر اساس این گزارش، هلدینگ کی جی اچ‌ام (KGHM) لهستانی یکی از قوی‌ترین شرکت‌های اروپا در معادن مس محسوب می‌شود و توانسته استخراج مس را به دو صورت زیرزمینی و سطحی انجام دهد. بخش عمده ذخایر مس در لهستان به صورت زیرزمینی و در عمق 1000 تا 1400 متری واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها