عصر خودرو

در ۸ ماهه امسال

بانک‌ها ۲۱۹ هزار میلیارد وام دادند

عصر بازار- شبکه بانکی در هشت ماهه سال جاری بالغ بر ۲۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که ۶.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بانک‌ها ۲۱۹ هزار میلیارد وام دادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده است میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها تا پایان آبانماه 12.9 هزار میلیارد تومان نسبت به هشت ماهه اول سال گذشته رشد دارد.

    این در حالی است که از 219 هزار میلیارد تومان وام پرداختی 63.3 درصد یعنی حدود 139 هزار میلیارد تومان سهم تامین سرمایه در گردش بوده است. لازم به یادآوری است که میزان تسهیلات اختصاص یافته به سرمایه در گردش در دوره مورد بررسی 11.5 درصد معادل 14.3 هزار میلیارد تومان در مقایسه با سال گذشته رشد دارد. با توجه به اینکه پیش‌بینی پرداخت تسهیلات در سال جاری در حدود همان 340 هزار میلیارد تومان سال گذشته است رشد سهم سرمایه در گردش می‌تواند از نقاط قوت تسهیلات دهی در سال جاری باشد.

    در بین تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی سهم بخش صنعت و معدن 29.2 درصد و معادل 64.2 هزار میلیارد تومان از کل بوده که البته نسبت به هشت ماهه اول سال گذشته، 0.7 درصد و معادل 440 میلیون تومان کاهش داشته است. در عین حال که 82.6 درصد کل تسهیلات پرداختی به این بخش به تامین سرمایه در گردش اختصاص یافته است.سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن 53.1 هزار میلیارد تومان و حدود 38.2 درصد از کل تسهیلات پرداختی به کل بخش های اقتصادی در این حوزه بوده است.

    آمار هشت ماهه در شرایطی حاکی از تسهیلات 219 هزار میلیاردی بانک‌ها به بخش های اقتصادی است که در پایان هفت ماه اول با رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 186 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها