عصر خودرو

برنامه صادرات نفت به آمریکای جنوبی

توافق جدید نفتی ایران-برزیل

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به توافق انجام شده با یک شرکت برزیلی برای ساخت پالایشگاه، گفت: قرار است نفت این پالایشگاه در برزیل به طور کامل توسط ایران تامین شود.

توافق جدید نفتی ایران-برزیل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس کاظمی در تشریح مذاکرات نفتی انجام شده با برزیل، گفت: یکی از سیاست‌های کلان نفتی ایران در دوران پساتحریم ساخت و یا خرید سهام پالایشگاه‌های نفت در خارج کشور است.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در اختیار داشتن سهام و یا مالکیت پالایشگاه‌های نفت در خارج کشور می تواند در بلند مدت امنیت عرضه نفت خام صادراتی ایران را تامین کند، تصریح کرد: از این رو مذاکرات متعددی با یک شرکت بزرگ نفتی برزیلی به منظور ساخت پالایشگاه در این کشور منطقه آمریکای جنوبی آغاز شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه در برزیل یک سرمایه گذار حاضر است به صورت «50 -50» با تضمین همه نفت خام از ایران، پالایشگاه احداث کند، اظهار داشت: در بازدیدهای منطقه ای انجام شده که 50 درصد سرمایه توسط بخش خصوصی برزیل و 50 درصد سرمایه گذاری توسط ایران تامین خواهد شد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت سرمایه گذار برزیلی تضمین کرده که تا 70 درصد منابع مالی ساخت این پالایشگاه را برزیل وام دهد، اظهارداشت: این شرکت برزیلی قبول کرده که تجهیزات ساخت این واحد پالایشگاهی توسط ایران تامین شود.

    کاظمی با یادآوری اینکه ساخت پالایشگاه با استفاده از توان سازندگان ایرانی می تواند زمینه برای خودکفایی بیشتر در صنعت پالایش نفت کشور را فراهم کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مذاکرات دیگری با سایر کشورهای اروپایی و آسیایی برای ساخت و یا خرید سهام پالایشگاه‌های نفت آغاز شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیشتر در گفتگو با مهر با اعلام اینکه تفاهم نامه نهایی احداث یک پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای نفت خام در منطقه آمریکای جنوبی و کشور برزیل امضا شده است، گفته است: ساخت پالایشگاه در خارج کشور یکی از سیاست‌های جدید و راهبردی ایران به ویژه در دوران پس از لغو تحریم‌ها است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها