عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

واردات ۲.۷میلیون تن فولاد با وجود در انبار ماندن تولید داخل

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در شرایطی که بیش از ۳میلیون تن فولاد در انبارهای کشور مانده است بیش از ۲.۷میلیون تن ورق فولادی وارد کشور شده است.

واردات ۲.۷میلیون تن فولاد با وجود در انبار ماندن تولید داخل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون تن فولاد در انبارهای کشور موجود است که برای صادرات این میزان فولاد، باید جایزه صادراتی برای صدور محصولات فولادی مجدداً برقرار شود.

    مهدی کرباسیان افزود: واردات بیش از 2.7 میلیون تن ورق فولادی در شرایطی که انبارها مملو از محصولات فولادی است، نگران کننده است.

    وی تصریح کرد: متأسفانه سوء استفاده از قانون سبب شده تا به‌جای ورق ممزوج، بیش از 2.7 میلیون تن ورق عادی وارد کشور شود که رقم بسیار زیادی است.

    کرباسیان اظهار کرد: چنانچه بازار مسکن فعال شود، نه‌تنها فولاد بلکه 190 شغل وابسته به بخش مسکن هم رونق می‌گیرد و از این طریق می‌توانیم در این حوزه، از رکود خارج شویم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش شدید قیمت جهانی فولاد و رسیدن بهای آن به حدود 260 دلار و همچنین اختصاص 15درصدی جایزه صادراتی چین به محصولات صادراتی‌اش، موجب شد ارزش واردات فولاد به دیگر کشورها ارزان‌تر شود. از طرفی تغییر نرخ روبل روسیه در مقابل دلار نیز در ارزان‌تر شدن قیمت محصولات فولادی آنها تأثیرگذار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها