عصر خودرو

تا سال ۲۰۱۷

ظرفیت تولید گاز شیل چین ۲ برابر می‌شود

عصر بازار- شرکت پتروشیمی چین دومین تولید‌کننده نفت و گاز این کشور قصد دارد ظرفیت تولید سالانه گاز شیل خود را در دو سال آینده دو برابر کند و به ۱۰ میلیارد مترمکعب برساند.

ظرفیت تولید گاز شیل چین ۲ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این شرکت مستقر در پکن موسوم به گروه ساینوپک در حال حاضر بیش از یک ماه است که روزانه 15 میلیون مترمکعب گاز شیل را در پروژه فولینگ در جنوب غربی چین تولید می‌کند.

    تولید کنونی گاز ساینوپک می‌تواند نیاز روزانه 30 میلیون خانوار چینی به گاز را تامین کند.

    جیائو فانگژنگ معاون مدیرعامل ساینوپک در بیانیه‌ای گفت: الگوی توسعه گاز شیل در فولینگ می‌تواند به سادگی در پروژه‌های مشابه در چین مورد استفاده قرار بگیرد و از اکتشافات سوخت در مقیاس وسیع در کشور حمایت کند.

    مجموع تولید گاز شیل شرکت ساینوپک و پتروچاینا(بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت و گاز این کشور) امسال ممکن است به پنج میلیارد و 100 میلیون مترمکعب برسد که البته از هدفگذاری 6.5 میلیارد مترمکعبی این کشور نخواهد رسید.

    ذخایر اثبات شده گاز شیل در پروژه فولینگ سه برابر شده و به 380 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب رسیده که چین را به دومین تولید‌کننده بزرگ گاز شیل در خارج از آمریکای شمالی تبدیل می‌کند.

    این پروژه در منطقه کوهستانی چونگ کینگ واقع شده و از زمان شروع تولید سه میلیارد و 900 میلیون مترمکعب سوخت تولید کرده است.

    آکادمی مهندسی چین می‌گوید که ذخایر گاز اثبات‌شده چین 500 میلیارد مترمکعب برآورد می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها