عصر خودرو

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو :

نیازهای صنعت فولاد و معدن برای تحقق اهداف افق ۱۴۰۴

عصر بازار- معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در چهارمین کنفرانس استیل پرایس گفت: برای رسیدن به اهداف چشم انداز فولاد ۸هزار میلیون یورو باید سرمایه گذاری انجام شود تا کمبودهای امروز را جبران کند.

نیازهای صنعت فولاد و معدن برای تحقق اهداف افق ۱۴۰۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ،اردشیر سعدمحمدی ادامه داد: همچنین نیاز به 13هزار میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش زیربنایی داریم که از این میزان بخش عمده از مربوط به خطوط ریلی است.

    وی گفت: در شرایط فعلی ایران، 13هزار کیلومتر ریل داریم که باید 12 هزار کیلومتر دیگر به آن اضافه شود. از طرفی این اقدام می تواند به شرکتهای فولادی کمک کند و هزینه آنها را کاهش دهد.

    سعد محمدی افزود: ظرفیت حمل بار ریلی اکنون 40 میلیون است که باید به 200میلیون تن تنها برای فولاد برسد.

    وی گفت: در افق 1404 پیش بینی می شود که 105 میلیون تن تنها ماده اولیه باید جابه جا شود.سرمایه گذاری باید روی اکتشاف انجام شود تا خوراک برای مواد اولیه داشته باشیم‌.

    به گفته سعدمحمدی، برای 55 میلیون تن باید 17/1 میلیارد متر مکعب گاز داشته داشته باشیم.

    وی افزود: در سنگان قرار است که 2پیمانکار داشته باشیم‌ و از 7میلیون تن برداشت سنگ آهن تا پایان سال 98 به 40میلیون تن سنگ تولیدی برسیم که برای این میزان لازم است تا 120میلیون تن باطله برداری انجام‌شود.برای این کار باید تغییر نگرش و همچنین توجه به نیروی انساتی داشته باشیم.

    معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو افزود: اگر واحدهای فولادی با ظرفیت 65درصد کار کنند تا 20 سال آینده ذخیره خواهیم داشت.

    سعد محمدی اظهار کرد:در حال حاضر کمبود تولید زغال‌سنگ داریم و باید به شدت اکتشاف و استخراج انجام دهیم.

    به گفته ی وی ظرفیت صنعت فولاد کشور که به روش کوره بلند تولید می‌شود نیازمند 3و نیم میلیون تن زغال کک و 5 میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ است.

    وی با بیان اینکه ٤۰۰ هزار تن کنسانتره و ٧٥۰ هزار تن زغال خام تا دو سال آینده به ظرفیت زغال کشور اضافه می شود، تصریح کرد: در افق ١٤۰٤ نیازمند ٧٩ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن هستیم تا به ظرفیت ٥٥ میلیون در چشم انداز برسیم.

    به گفته ی وی در سنگ آهن نیازمند تولید 162 میلیون تن هستیم که 2/2 برابر میزان کنونی است. بنابراین باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد که برای رسیدن به این اهداف نیازمند تغییر نگرش به نیروی انسانی، تغییر نگرش فنی به معدن مانند تغییر تراک ها از 130 تن به 240 تنی و شاولها، تغییر سیستمهای نرم افزاری و سخت افزاری در معادن هستیم

    برچسب ها