عصر خودرو

جمع بندی مذاکرات هم بورس را تکان نداد

ریزش ۶۰۵ واحدی شاخص

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، شاخص با ۶۰۵ واحد ریزش به ۶۸ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

ریزش ۶۰۵ واحدی شاخص
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 605  واحد افت کرد و در کانال 68 هزار و 827 واحدی متوقف شد.

    بر این اساس؛ درحالی که همگان انتظار داشتند با انعکاس خبرهای مثبت، شاهد تشکیل صف‌های خرید در بازار باشیم اما عرضه‌های سنگین در بسیاری از نمادهای موثر بر شاخص کل به ویژه توسط حقوقی‌ها موجب منفی شدن روند بازار شده است.

    گفتنی است؛ در این روز سهامداران بیش از یک میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات  تا مرز 2 میلیارد ریال رسید و تعداد یک میلیارد ریال سهم اوراق بهادار در 64 هزار  نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

    در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادفارس تنها نماد مثبت این گروه و نمادهای وبملت،شبندر،وپاسار،وبصادر،وتجارت،فولاد با روند منفی به کار خود پایان دادند.

    نمادهای پر بیننده معاملات امروز گروه س.نفت و گاز پتروشیمی تامین با روند مثبت و گروه بانک ملت، بانک صادرات ایران،پتروشیمی مبین، پالایش نفت بندر عباس،پارس خودرو، ،پالایش نفت اصفهان با روند مثبت به کار خود پایان دادند.

    شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 248 واحدی به 28 هزار و 266 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 96 واحدی به 10 هزار و 509 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 83 واحدی به 9 هزار و 127 روبه‌رو شدند.

    شاخص آزاد شناور با روند منفی 1140 واحدی به 78 هزار و 667 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 647 واحدی به 49 هزار و 328 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند صعودی 49  واحدی به 144 هزار و 69 واحد رسید.

    کارشناسان معتقدند عامل اصلی عرضه در بازار سرمایه این است که نمادهای معاملاتی که به مجامع سالانه خود نزدیک می‌شوند فشار فروش دارند؛ چرا که سهامداران این نمادها ترجیح می‌دادند پس از رشد سهامشان در روزهای گذشته سود ذخیره کنند و به مجمع نروند و به علاوه موضوع تقسیم سودهای بلندمدت شرکت‌هاست که در برخی موارد تا بیش از 8 ماه این سود به دست سهامداران نمی رسد و بلوکه شدن سرمایه سهامداران برای آنها همانند سمی است که تلاش می کنند از آن دوری کنند.

    برچسب ها