عصر خودرو

اعلام برنامه های مدیرعامل جدید بورس کالا

تعامل با بورس های کالایی دنیا براساس برنامه جامع اقدام مشترک

عصر بازار: مدیرعامل جدید بورس کالا با اعلام برنامه های این بورس، گفت: تعامل با بورس های کالایی دنیا در راستای برنامه جامع اقدام مشترک در دستور کار قرار می گیرد.

تعامل با بورس های کالایی دنیا براساس برنامه جامع اقدام مشترک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حامد سلطانی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچنین بورس کالا از استانداردهای بین المللی دنیا بهره گیری خواهد کرد تا از این اهرم هم برای دستیابی اهداف بهره گیری کنیم.

    وی درباره برنامه های بورس کالا همزمان با آغاز فعالیتش در این شرکت، افزود: توسعه ابزاری و بازارهای مالی و همچنین اجرای هرچه بیشتر برنامه های توسعه ای از جمله برنامه های بورس کالا است.

    وی با بیان اینکه، بورس کالا به سمت اوراق بهادار محور شدن حرکت خواهد کرد، تصریح کرد: این امر امکان پوشش ریسک و مدیریت آن و همچنین تصمیم گیری برای بازیگران در خصوص آینده را افزایش می دهد.

    سلطانی نژاد، پوشش ریسک را یکی از کارکردهای بورس کالا دانست و افزود: این امر با تعریف ابزارهای مالی ارتباط مستقیم دارد.

    ** بورس آتی ارز راه اندازی می شود

    مدیرعامل جدید بورس کالا، راه اندازی بورس آتی ارز را از دیگر برنامه های این شرکت ذکر و تصریح کرد: با راه اندازی این بورس نه تنها می توان آینده نرخ ارز را پیش بینی کرد بلکه فعالان اقتصادی دیگر نگران تلاطم قیمت ها نخواهند بود.

    سلطانی نژاد ادامه داد: علاوه بر اینکه پیش بینی ها راحت تر شده و نوسانات ارزی قابل پیش بینی خواهد بود.

    ** رینگ صادراتی بورس کالا تقویت می شود

    وی ادامه داد: علاوه بر این تقویت رینگ صادراتی از دیگر برنامه هاست که براساس آن قرار است علاوه بر تنوع محصول برای فعالان و معامله گران بازار نیز تشویقاتی در نظر گرفته شود.

    وی با تاکید بر اینکه رینگ صادراتی به نحوی مدیریت می شود که به رینگ داخل آسیب نزند، اظهار داشت: با توسعه رینگ صادرانی دغدغه عرضه و تقاضا کنندگان از بین خواهد رفت.

    ** تعامل با بورس های کالایی دنیا

    مدیرعامل جدید بورس کالا، تعامل با بورس های کالایی دنیا را از دیگر برنامه ها اعلام و تصریح کرد: برهمین اساس قرار است پا را از مرز ایران فراتر بگذاریم و تلاش می شود بورس کالا با بورس های کالایی دنیا مرتبط شود.

    سلطانی نژاد، توسعه زیرساخت های الکترونیک، توسعه و انجام معاملات خرد و عرضه و تقاضا کنندگان در بورس کالا و تقویت تعامل با دستگاه ها را از دیگر اقدامات در آینده عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می شود بورس کالا به بازوی بازاری دستگاه ها و فعالان اقتصادی تبدیل شود.

    ** بورس کالا مرجع قیمت گذاری می شود

    وی افزود: همچنین قرار است بورس کالا به مرجع قیمت گذاری و عرضه و تقاضا تبدیل شود و از آنجا که کارکرد بورس کالا شفافیت است این بورس می تواند تبلور شفافیت اقتصادی باشد.

    یادآور می شود، در اولین جلسه هیأت مدیره بورس کالا، 4 عضو قدیمی و 3 عضو جدید پس از بررسی های لازم، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) را به عنوان سومین مدیرعامل بورس کالا انتخاب کردند.

    مراسم تودیع و معارفه سلطانی نژاد که پیش از این به مدت چهار سال مدیرعاملی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه را برعهده داشت، در یکی دو روز آینده انجام و وی راهی بورس کالای ایران خواهد شد.

    برچسب ها