عصر خودرو

مدیر عامل شرکت کارگزاری جهان تشریح کرد:

پوشش ریسک ارز با بازار آتی ارز

عصر بازار- مدیر عامل شرکت کارگزاری جهان سهم درباره نقش بازار آتی ارز بر کنترل نوسان نرخ ارز گفت: هدف بازار آتی ارز پوشش ریسک ارز است و کسانی که با درآمدهای ارزی کار می کنند در بورس ارز خود را در مقابل نوسانات و بالا و پایین رفتن ارز به نوعی بیمه می کنند تا از این ناحیه صدمه نبینند .

پوشش ریسک ارز با بازار آتی ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فرشید اردبیلیون جهانی مدیر عامل شرکت کارگزاری جهان سهم با اشاره به اینکه ما درباره نوسان  ارز احساس خلاء داریم ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی بازار آتی ارز این مشکل حل می شود و می تواند مورد استقبال گسترده سرمایه گذاران قرار گیرد.

    این کارشناس اقتصادی در تحلیل برخی از اخبار مبنی بر نصف شدن بودجه عمرانی 95 و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: در صورت واقعیت داشتن این مساله تاثیر آن بر بورس و مخصوصاً شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند محرز است؛ چراکه وقتی بودجه عمرانی کم می شود شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند تاثیر منفی می پذیرند .

    اردبیلیون جهانی با اشاره به نقش بازار سرمایه در تامین برنامه ششم توسعه نیز خاطر نشان کرد: ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه، نقش خوبی در برنامه های اقتصادی دولت داشتند و این امر رو به توسعه است .

    وی افزود: انتشار انواع اوراق مشارکت اسلامی هم در حال توسعه است و در زمینه تامین سرمایه برای شرکت ها می تواند نقش بسیار مهمی را بازی کند .

    این کارشناس اقتصادی گفت: شرکت ها بخشی از سرمایه مالی خود را از بانک ها و بخش دیگر را از بازار سرمایه تامین می کنند و ترکیب مناسبی از این دو است که سرمایه ها را تامین می کند؛ بنابراین بازار سرمایه نقش مهمی در برنامه ششم توسعه دارد .

    این کارشناس اقتصادی هدف ایجاد بازار آتی ارز را پایین آوردن هزینه تامین سرمایه دانست و گفت: پایین آمدن هزینه تامین سرمایه در رشد و توسعه صنایع بسیار اهمیت دارد.

    به گفته وی برنامه توسعه اقتصادی؛ سرمایه می خواهد و این بورس است که هزینه سرمایه را کاهش می دهد و در یک کلام بازار آتی  ارز، بورس سهام، بورس انواع اوراق مشارکت اسلامی همه اینها در نهایت در خدمت توسعه اقتصادی کشور خواهد بود و همین ضرورت توسعه بورس در برنامه ششم توسعه را نمایان می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها