عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت ایران به آسیا روزانه بیش از یک میلیون بشکه می‌شود

عصر بازار- صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه دسامبر به بالای یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.

صادرات نفت ایران به آسیا روزانه بیش از یک میلیون بشکه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه نوامبر بیشترین کاهش را در 9 ماه اخیر داشت بطوریکه در این ماه هند و کره جنوبی خرید نفت از ایران را کاهش دادند، چرا که خریداران عمدتا افزایش خرید نفت از ایران را پس از توافق هسته‌ای ماه ژوییه به تعویق انداختند. این در حالی است که واردات نفت این کشورها از ایران نسبت به اکتبر 11.3 درصد افزایش یافته است.

    آمارهای دولتی و تردد نفتکش‌ها نشان می‌دهد: واردات نفت چهار خریدار بزرگ آسیایی از ایران شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه گذشته با 16.2 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به روزانه 894 هزار و 685 بشکه در روز رسید که بیشترین کاهش را از ماه فوریه تاکنون داشته است.

    این کاهش واردات عمدتا مطابق با آمار بارگیری نفت‌کش‌ها در بنادر ایران است. صادرات نفت ایران به آسیا قرار است این ماه به بالای یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

    هند و کره جنوبی بیشترین کاهش واردات از ایران را در ماه نوامبر داشتند. واردات نفت هند به روزانه 138 هزار و 100 بشکه تنزل یافت که 44.9 درصد از نوامبر 2014 پایین‌تر و کمترین سطح از ماه مارس گذشته تاکنون است.

    همچنین واردات نفت کره جنوبی از ایران نیز با 28.8 درصد کاهش به روزانه 97 هزار و 200 بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح از ماه ژوییه تاکنون محسوب می‌شود.

    اطلاعات وزارت بازرگانی ژاپن نشان می‌دهد: صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه نوامبر با 3.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل به روزانه 168 هزار و 285 بشکه رسیده است.

    متوسط مجموع واردات نفت چهار خریدار آسیایی از ایران در 11 ماه گذشته سال 2015 با 7.1 درصد کاهش به روزانه یک میلیون و 30 هزار بشکه در روز رسیده است.

    بر اساس این گزارش به رغم سقوط قیمت نفت ایران متعهد شده تولید نفت خام خود را افزایش خواهد داد و سهم بازار از دست رفته خود را پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی در ژانویه پس خواهد گرفت.

    فاتح بیرول - مدیر آژانس بین‌المللی انرژی - اخیرا اعلام کرد: صادرات نفت ایران به محض لغو تحریم‌ها احتمالا ظرف شش تا 12 ماه نیم میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو