عصر خودرو

مصر وام ۱.۵ میلیارد دلاری خود را از بانک توسعه آفریقا دریافت کرد

عصر بازار- وزارت سرمایه گذاری مصر اعلام کرد که آخرین بسته از وام ۱.۵ میلیارد دلاری بانک توسعه آفریقا به این کشور اعطاء شد.

مصر وام ۱.۵ میلیارد دلاری خود را از بانک توسعه آفریقا دریافت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، وزارت سرمایه گذاری مصر اعلام کرد که سومین و آخرین بخش از وام 1.5 میلیارد دلاری این کشور از سوی بانک توسعه آفریقا با رقم 500 میلیون دلار دریافت شد. این وام به منظور حمایت دولت مصر برای برنامه های توسعه ای این کشور اعطاء شده است.

    توافق این وام در سال 2015 میلادی با هدف کمبود شدید ارز که واردات مصر را زمین گیر کرده بود امضاء شد؛ ضمن اینکه مصر برای پیدا کردن منابع جدید ارز برای صادرات از بنادر و تولید روند نزولی پیدا کرده بود.

    از سال 2015 میلادی به بعد، دولت مصر اطلاحات سفت و سختی را تحت برنامه وام 12 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول که در اواخر سال 2016 میلادی مورد موافقت قرار گرفت، اعمال کرده است که شامل کاهش قابل توجه یارانه در بخش انرژی، وضع مالیات های جدید و به گردش درآوردن نقدینگی می شود.

    بر همین اساس، این وام ها برنامه های توسعه ای را حمایت می کنند تا نیازهای شهروندان این کشور را تامین و به عنوان اولویت اول برای دولت در بخش اجتماعی و برنامه اطلاحات اقتصادی تلقی می شود.

    ذخایر ارزی مصر در پایان ماه اوت سال جاری میلادی 44.42 میلیارد دلار ثبت شده است. وزیر دارایی مصر هفته گذشته گفت: اقتصاد مصر ثابت کرده که در رویارویی با تلاطم بازارهای نوظهور انعطاف پذیر است؛ اما دولت به دنبال تقریبا 5 میلیارد دلار به شکل اوراق قرضه دولتی در ماه های پیش رو است. بر پایه این گزارش انتظار می رود که اوراق قرضه دولتی مصر در آسیا و اروپا در اواسط ماه اکتبر عرضه شود.

    برچسب ها