عصر خودرو

اکنون فرصت مناسب برای ورود به بازار است

رشد منفی بورس طبیعی است

عصر بازار: به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، منفی شدن امروز بازار طبیعی است، هفته آینده مثبت می‌شود و امروز فرصت خوبی برای ورود به بورس است.

رشد منفی بورس طبیعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بورس اوراق بهادار،‌ در اولین روز بعد از توافق جامع هسته‌ای،‌ در حالی که اهالی بازار سرمایه،‌ انتظار رشد داشتند، با عرضه‌های گسترده و صف‌های طولانی فروش به جای صف‌‌های خرید انتظاری مواجه‌شد.

    در حدود یک ساعت مانده به پایان معاملات امروز، شاخص کل بیش از 400 واحد منفی شد و  به کانال 68 هزار واحدی سقوط کرد. همچنین گروه فرآورده‌های نفتی، ‌بانکی، خودرویی و مالی که گفته می‌شد بیشترین رشد را پس از توافق خواهند داشت، رشد منفی داشتند.

    میثم کریمی، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن درباره رفتار متناقض با انتظار بورس گفت:‌ این اتفاق طبیعی است و نشان می‌دهد بازار در حال اصلاح است.

    او افزود: پیش از این گفته می‌شد که پس از توافق بازار صعودی خواهد بود، ‌اما این حرف،‌ به این معنی نیست که بازار اکیدا صعودی است،‌ بلکه به طور طبیعی روزهای منفی هم خواهد‌داشت. در حال حاضر می‌توان گفت صنایعی که منفی شدند،‌ بدون تحلیل منفی شدند و هیچ تحلیل بر این رفتار بازار وارد نیست.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه برخی از فعالان بازار، گمانه زنی‌هایی درباره اظهار نظرهای پیش بینی نشده از نمایندگان مجلس ایران و کنگره آمریکا درباره توافق دارند، به همین دلیل ترجیح داده اند در این چهار روز تعطیلی، نقد باشند. اما این اتفاق امکان خرید و ورود به بازار را برای افرادی که می‌خواهند سود بیشتری از بازار کسب کنند،‌ فراهم کرده است.

    کریمی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این بوده که امروز،‌ حقیقی‌ها بیشتر از حقوقی‌ها فروشنده بودند،‌ زیرا می‌خواستند با حقوقی‌هایی که در دور روز گذشته، ‌عرضه گسترده داشتند،‌ همراه شوند.

    مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: در هفته آینده بازار حتما صعودی خواهد بود و سهامداران نباید نگران باشند.

    برچسب ها