عصر خودرو

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بازار مشتقه ارزی سفته بازی را مدیریت می کند

عصر بازار- به گفته معاون سازمان بورس اکنون سفته بازان در بازار وجود دارند، بازار مشتقه ارز این سفته بازان را مدیریت کرده و در راستای منافع بازار هدایت می کند.

بازار مشتقه ارزی سفته بازی را مدیریت می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار گردهمایی معرفی بازار مشتقه ارزی با حضور جمعی از مدیران بازار سرمایه به همت کانون کارگزارن بورس و اوراق بهادار در کارگزاری بانک ملی برگزار شد. در این نشست علی سعیدی، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به تاریخچه نرخ ارز در دنیا اشاره کرد و گفت:تا قبل از سال 1380، نوسانات نرخ ارز در بازار ایران بسیار کم بود و در مدل ساختار دولتی هم این احساس نیاز نمی شد. اما در سال های اخیر این فضا تغییر کرد. بنابراین با سوق اقتصاد به بخش خصوصی، نیاز به پوشش ریسک نوسانات ارز بیشتر احساس شد.
    سعیدی در ادامه گفت: امروز به راحتی نمی توان از نوسانات نرخ ارز گذشت و بازار مالی باید راه حلی برای آن داشته باشد. همچنین تجربه مناسبی داشته ایم که نشان می دهد در قراردادهای آتی سکه موفقیت های زیادی کسب شده است. این در حالی است که یکی از نیازهای مالی، سفته بازی است و در این بازار نیز نیاز به سفته بازی وجود دارد. البته در این بازار سفته بازی تشکل یافته می شود و مورد نظارت قرار می گیرد.

    عضو هیئت مدیره سازمان بورس خاطرنشان کرد : اکنون نگرانی های زیادی درخصوص بازار ارز وجود دارد. آمارها نشان می دهد که 6 هزار کد معاملاتی  آتی در حال حاضر مشغول فعالیت هستند که این رکورد، رکورد مناسبی است. در واقع نشان میدهد این بازار از حالت آزمایشی خارج شده و وقت آن رسیده‌است که بازارهای آتی نوین راه اندازی شود.

    برچسب ها