عصر خودرو

عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی:

بخش خصوصی آماده مشارکت در صادرات نفت کشور است

عصر بازار- عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت گاز و پتروشیمی گفت: بخش خصوصی برای مشارکت در صادرات نفت کشور آمادگی دارد و در صورت اجرای طرح فروش نفت در بورس، سراغ راهکارهای نقل و انتقال پول می رود.

بخش خصوصی آماده مشارکت در صادرات نفت کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حمید حسینی عصر امروز (سه شنبه) افزود: سازوکار فروش نفت در وزارت نفت بسیار شفاف است و قیمت و میزان تخفیفی که به خریداران ارائه می شود به طور دقیق مشخص شده است.
    وی اضافه کرد: در دوره پیشین تحریم‌ها وزارت نفت تا 6 دلار تخفیف برای محموله‌های نفتی در نظر می‌گرفت که به نظر می‌رسد در صورت تصویب نهایی عرضه نفت در بورس، شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای نظارتی اجازه ارائه این تخفیف را به وزارت نفت بدهند.
    «البته باید منتظر ماند و روند تحولات روزهای آینده را رصد کنیم که نتیجه توافق ایران با اروپا چه می شود؛... شاید به فروش نفت به بخش خصوصی نیازی نباشد».

    ** کاهش هزینه نقل و انتقال پول به کشور
    عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت گاز و پتروشیمی گفت: در دوره پیشین تحریم ها، نقل و انتقال پول به کشور 11 درصد هزینه داشت اما اکنون به حدود 6 درصد رسیده است.
    حسینی یادآوری کرد: بخش‌خصوصی در دوره پیشین تحریم‌ها نتوانست حتی یک محموله نفتی بفروشد و آنچه فروخته شد مربوط به میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی بود.
    وی درباره طرح امریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران گفت: نه تنها این طرح جواب نداده، بلکه قیمت نفت روندی افزایشی به خود گرفته است و کارشناسان پیش بینی کردند احتمال دارد تا بشکه ای 100 دلار نیز برسد.
    این مقام صنفی اضافه کرد: اتحادیه اروپا نیز در بیانیه اخیر خود بر ادامه خرید نفت از ایران تاکید کرده است.
    وی ادامه داد: در دوره قبلی تحریم‌ها در ابتدا میزان صادرات نفت ایران مقداری افت کرد اما به تدریج راهکارهای افزایش صادرات نفت ارائه شد.
    به گفته وی، یکی از راهکارهای مهم برای نقل و انتقال پول، فعال کردن ارزهای دیجیتال است.
    به گزارش ایرنا، صادرات نفت ایران در بهار امسال به طور میانگین روزانه 2 میلیون و 600 هزار بشکه بود که بیش از 60 درصد آن به آسیا و بقیه به اروپا صادر شد.
    حدود 23 درصد از صادرات غیر نفتی کشور به اعضای اتحادیه صادرکنندگان نفت گاز و پتروشیمی تعلق دارد که در بخش های مختلف حاصل شده است.

    برچسب ها