عصر خودرو

نفت ارزان هزینه استقراض از بانک‌های عربی را افزایش داد

عصر بازار- در حالی که پس از کاهش قیمت نفت نقدینگی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کاهش یافته، هزینه اخذ وام از بانک های کشورهای عربی بالاتر رفته است.

نفت ارزان هزینه استقراض از بانک‌های عربی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از کاهش قیمت نفت نقدینگی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کاهش یافته، به شرکت امیریتس گلوبال آلومنیوم، که یک شرکت با سرمایه گذاری مشترک بین ابوظبی و دوبی است گفته شده که تقریبا 40 درصد بیشتر از سال گذشته بابت وامی که گرفته پرداخت نماید.

    به گفته 3 منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این شرکت دولتی باید 200 واحد، معادل 2 درصد بهره بالاتر از نرخ پیشنهادی بین بانکی لندن بابت 4.9 میلیون دلار وام هفت ساله ای که گرفته پرداخت نماید.
    شرکت های فعال در 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس که 30 درصد ذخایر نفتی اثبات شده جهان را در خود جای داده اند، پس از افت 65 درصدی قیمت نفت از ژوئن سال گذشته تاکنون، شاهد بالا رفتن نرخ استقراض بوده اند. افت قیمت نفت موجب کاهش رشد سپرده گذاری در بانک های کشورهای عربی شده و این مسئله موجب بالا رفتن هزینه اعطای وام شده است. نرخ پیشنهادی بین بانکی امارات که یک شاخص داخلی مورد استفاده برای برخی وام هاست، امسال بیشترین رشد را از سال 2006 تاکنون شاهد بوده و به 1.04729 درصد رسیده که بالاترین نرخ بهره از آوریل 2013 تاکنون است.
    شرکت امیریتس گلوبال آلومینیوم در 23 نوامبر اعلام کرد، شروع به بازاریابی برای واگذاری این وام گرفته است. پول حاصل از فروش این وام برای جایگزینی وام های موجود اخذ شده توسط شرکت های تابعه این شرکت در سال های 2007 و 2012 خواهد شد.
    امیریتس گلوبال آلومنیوم متعلق به شرکت مباذبه دولپمنت دوبی و شرکت سرمایه گذاری دوبی است و در بین 5 شرکت بزرگ تولید کننده آلومنیوم جهان قرار دارد.
    قیمت آلومینیوم امسال در بازار لندن 17 درصد کاهش داشته و در آستانه ثبت بدترین سال خود از سال 2011 تاکنون قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو