عصر خودرو

روند فعلی نگران کننده نیست

دلایل منفی شدن بورس

عصر بازار: بورس تهران که ماه‌ها در انتظار توافق هسته‌ای و مشخص شدن نتیجه مذاکرات به سر می برد و با رکود ناشی از انتظار دسته و پنجه نرم می‌کرد، با انجام توافق هسته‌ای ایران در روز گذشته روند دیگری در پیش گرفت و بر خلاف انتظار سهامداران، منفی شد.

دلایل منفی شدن بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسماعیل فرقی- معاون شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین- در مورد علت منفی شدن بورس با وجود توافق هسته‌ای گفت:در حال حاضر بازار سرمایه هدفمند است اما به دلیل در پیش بودن مجامع برخی شرکتهای بزرگ در 31 تیر ماه و توقف نماد آنها و نیاز سهامداران به تامین نقدینگی و نیز تعطیلات عید فطر روند منفی در پیش گرفته است.

    وی افزود: علاوه بر نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع شرکتها، بخشی از فروش سهم ها در معاملات امروز مربوط به پیش خور کردن قیمت ها قبل از توافق است به طوری که در هفته گذشته و ابتدای هفته جاری بسیاری از سهم ها قیمت خود را پیدا کرده و عده‌ای با افتادن بر روی دور سود، اقدام به فروش سهام خود کردند.

    فرقی گفت: از سوی دیگر سهامداران حقوقی اقدام به فروش سهام خود در این برهه از زمان می کنند که البته نباید به آنها خرده گرفت، زیرا آنها هم به پول نیاز دارند و باید بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

    این کارگزار بورس تاکید کرد: با این حال روند فعلی بازار سرمایه اصلا نگران کننده نبوده و بورس قطعا طی روزهای آینده روند صعودی در پیش می گیرد به طوری که بعد از برگزاری مجامع شرکتها در 31 تیر ماه، بهترین فرصت خرید برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را دارند فراهم می شود زیرا قیمت سهام شرکتها بسیار کاهش یافته و به قیمت پایه رسیده است.

    معاون شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین تصریح کرد: به این ترتیب با حصول توافق هسته ای بین ایران و قدرت‌های جهانی دغدغه و نگرانی توافق از بازار سرمایه خارج شده است، اما هنوز اتفاقی رخ نداده و پولی وارد شرکتها نشده است بنابراین باید به شرکتها فرصت داد تا بتوانند خود را پیدا کنند.

    برچسب ها