عصر خودرو

شاخص بورس با ۱۴ واحد رشد مثبت شد

عصر بازار- بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که تداوم بازارگردانی در برخی نمادها اقبال برخی خریداران در گروه‌های جذاب بازار را در پی داشت. نوسان‌های عجیب‌و غریب در نمادهای معاملاتی پرحاشیه بازار همچنان ادامه دارد.

شاخص بورس با ۱۴ واحد رشد مثبت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 7 دی ماه 94، با 14 واحد رشد به رقم 61 هزار و 469 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 36 واحدی عدد 9 هزار و 596 واحد را تجربه کرد.

    همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 104 واحد افزایش رقم 67 هزار و 241 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش یک واحدی عدد 42 هزار و 111 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 94 واحد افزایش عدد 139 هزار و 697 واحد را تجربه کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با رشد یک واحدی در پایان معاملات امروز به عدد 680 واحد دست یافت.

    بر اساس این گزارش، در معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت بانک انصار با 14 واحد، بانک پاسارگاد با 12 واحد و پتروشیمی جم با 7 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

    در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک تا 9 واحد و فولاد مبارکه با 8 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 90 میلیارد و 789 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 552 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 39 هزار و 280 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان هگمتان، فراوری مواد معدنی ایران، فرآورده‌های نسوز پارس، سیمان شرق، کابل البرز، عمران و توسعه فارس، افست، سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق، قند قزوین، حفاری شمال، پتروشیمی جم، سرمایه‌گذاری بوعلی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی سیمان کردستان، حق تقدم خرید سهام فولاد مبارکه و سیمان فارس نو متوقف شدند.

    امروز همچنین پذیره‌نویسی بیش از 256 میلیون برگه حق تقدم استفاده نشده شرکت‌ صنایع پتروشیمی تخت جمشید در بازار پایه توافقی آغاز شد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام با تداوم فعالیت بازارگردان ها و حمایت نامحسوس برخی حقوقی‌ها شاهد تقویت ناچیز تقاضا در برابر عرضه سهام بود.

    با این همه در برخی نمادهای معاملاتی بازار سهام شاهد معاملات دوطرفه با هدف رِنج شدن قیمت سهام در قیمت‌های دلخواه نیز بود.

    در همین ارتباط امروز شایعاتی مبنی بر قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو مبنی بر لزوم صادرات 30 درصدی محصولات تولیدی این شرکت فرانسوی از ایران و مونتاژ 40 درصدی محصولات در داخل کشور منتشر شد.

    در عین حال عنوان شد که با تشکیل شرکتی مشترک میان ایران خودرو و پژو با سهم مساوی 50 درصدی، نظارت‌های لازم بر اجرای قرارداد انجام شود.

    در نماد معاملاتی کیسون نیز خبرهایی مبنی بر تلاش این شرکت برای برخی پروژه‌های ساختمانی و فاصله گرفتن از قراردادهای جدید با ونزوئلا منتشر شد.

    در گروه بانک‌ها نیز امروز خبرهایی مبنی بر افزایش مطالبات معوق بانک‌ها به حدود یکصد هزار میلیارد تومانی منتشر شد.

    این در حالی است که مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از کاهش نرخ سود بازار بین بانکی به 22 درصد خبر داده است.

    در گروه لبنی، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از بهبود نرخ محصولات در سال میلادی جدید دارد.

    در نماد معاملاتی هپکو نیز امروز اگر چه شایعاتی مبنی بر آگهی واگذاری مجدد بلوک 65 درصدی این شرکت از سوی سازمان خصوصی‌سازی و احتمال خریداری آن از سوی برخی از شرکت‌های تابع شهرداری شنیده شد که علی‌رغم شرایط به شدت ناامیدکننده سودآوری این شرکت هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه وجود ندارد.

    همچنین موضوع کارشناسی دارایی‌های ثابت این شرکت به منظور افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ادامه دارد.

    امروز همچنین در نماد معاملاتی کنتورسازی ایران بازار سهام در ابتدای معاملات امروز شاهد تداوم نوسان‌های عجیب و غریب این سهم پرابهام با چاشنی معاملات دوطرفه برخی سهامداران بود.

    این سهم که در تاریخ 19 آبان ماه امسال در نامه‌ای به سازمان بورس از انعقاد،‌امضا و مبادله قراردادی تحت عنوان تولید و تامین صندوق‌های فروشگاهی مکانیزه جهت بهره‌برداری اصناف سراسر کشور ظرف مدت 5 سال خبر داده بود پس از رشد قیمت سهام از مبلغ حدود 984 تومان تا مبلغ 1672 تومان، در اطلاعیه دیگری اعلام کرده که «تلاش‌های انجام شده تا حال حاضر منتج به ارائه پیش‌نویس شده لیکن نهایی نشده است.»

    در این نماد که تاکنون مدیرعامل آن نسبت به هرگونه خبر و مصاحبه سکوت اختیار کرده سهامدارانی همچون شرکت پارس بازرگان و صندوق سرمایه‌گذاری تابعه بانک پارسیان با عرضه سهام خود از ترکیب سهامداران عمده بالای یک درصدی خارج شدند.

    در عین حال بانک قوامین نیز با عرضه بیش از 2 میلیون سهم در این نماد درصد سهامداری خود را کاهش داده است.

    شایعه سود هزار تومانی علاوه بر سود انتظاری این شرکت از صندوق‌های فروشگاهی اصناف به دمیده شدن نوسان کاذب در این سهم کمک سرشاری کرده است.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری متعادل بود که تقاضای حقیقی‌ها ‌پررنگ‌تر از عرضه حقوقی‌ها در این بازار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها