عصر خودرو

برای شرکت های پذیرفته شده در بورس

برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه

عصر بازار- روز گذشته مورخ ۶ دی ۱۳۹۴، کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه برای شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران برگزار شد.

برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، یکی از مهمترین اهداف بازار سرمایه، فراهم آوردن بازاری شفاف برای معاملات اوراق بهادار می­ باشد. لذا به کارگیری مقررات و رویه ­های مؤثر برای حفظ سلامت این بازار و رعایت حقوق سهامداران از اهمیت بالایی برخوردار است. در راستای این هدف، واحد ناشران بورس اوراق بهادار تهران هرساله کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه را برای شرکت­ های پذیرفته شده در بورس برگزار می ­کند.

    براین اساس هدف از برگزاری این جلسات با شرکت­ ها مرور مجدد قوانین و مقررات، آیین ­نامه­ ها و دستورالعمل ­های ناظر بر فعالیت­ های مدیران شرکت­ ها می­­ باشد. فرایندهای اجرایی تامین مالی نیز در کارگاه بررسی می­ شود.

    شایان ذکر است سال گذشته، این کارگاه در تهران و مشهد، حدود 1000 ساعت برگزار شد. در سال جاری نیز این کارگاه برای صنایع خودرو و سیمان؛ در سطح مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره، معاون مالی و مدیر مالی و مدیرانی از واحد حسابرسی داخلی تشکیل شد. قابل ذکر است که این نشست با همکاری اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی، مدیریت پیگیری امور تخلفات و با حضور کارشناس صنعت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

    یادآوری می شود سرفصل مطالب مطروحه در این کارگاه شامل: قانون تجارت، قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و دستورالعمل­­ اجرایی افشای اطلاعات شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، دستورالعمل پذیرش و سایر دستورالعمل­ها و مقرراتی است که مستقیما با حضور شرکت­ها در بورس مرتبط می­ باشند.

    همچنین برگزاری جلسات مذکور در استان ­ها که تعداد شرکت­ های پذیرفته شده در آن قابل توجه است، ادامه خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها