عصر خودرو

معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان :

مشارکت راهبردی تهران و باکو هر روز بیشتر می شود

عصر بازار- معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان، اعلام کرد: مشارکت راهبردی تهران و باکو زمینه ساز توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف شده است و هر روز بیشتر می شود.

مشارکت راهبردی تهران و باکو هر روز بیشتر می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «المیر ولی زاده» که به روسیه سفر کرده است گفت:همکاری های دو کشور در سطح عالی قرار دارد و تهران و باکو با یکدیگر مشارکت راهبردی دارند.
    وی خاطرنشان کرد: مشارکت راهبردی ایران و جمهوری آذربایجان و نگاه استراتژیک سران دو کشور به گسترش همکاری ها شرایط مناسبی را برای توسعه تعامل دو کشور در عرصه های مختلف فراهم کرده است.
    معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان، گفت: طرح های مشترک بین دو کشور شامل راه گذر بین المللی شمال - جنوب و توسعه خط آهن و همکاری در دریای خزر امکان می دهد روابط بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
    ولی زاده در باره مشارکت جمهوری آذربایجان در طرح تکمیل راه گذر حمل و نقل شمال – جنوب افزود:درقالب این طرح خط ریلی جدید میان آستارای جمهوری آذربایجان و آستارای ایران احداث شده است.
    جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و سال گذشته با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران تکمیل خواهد شد.

    **شرایط برای همکاری در دریای خزر مساعد است
    معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان، در ادامه مصاحبه در مورد امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گفت: یک ماه پیش کنوانسیون حقوقی دریای خزر امضا شد که یک سند راهبردی است و می تواند زمینه را برای گسترش بیشتر روابط دو کشور فراهم کند.
    وی افزود: امضای این سند و مذاکراتی که در این رابطه برگزار شد نشان داد که مواضع دو کشور مشابه است و دو طرف اهداف مشترک دارند و تلاش می کنند که روابط خود را بر اساس اصول حسن همجواری و دوستی و برادری توسعه دهند.

    **همایش رسانه ای خزر برای رسانه های پنج کشور سودمند بود
    ولی زاده که در چهارمین همایش رسانه ای کشورهای حاشیه خزر در آستراخان روسیه حضور داشت در خصوص این همایش نیز گفت: این همکاری برای رسانه های پنج کشور ساحلی سودمند بود، نمایندگان پنج کشور ساحلی در جریان این همایش برای شناخت بیشتر یکدیگر تلاش و امکان توسعه همکاری ها و اطلاع رسانی را بررسی کردند.
    معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در این همایش شرایط برای تعامل خبرنگاران و کارشناسان و تبادل تجارب آنها تامین و زمینه های جدید برای همکاریهای آنها شناسایی شد.

    برچسب ها