عصر خودرو

عقب‌نشینی بازارهای سهام آسیا در روزهای پایانی ۲۰۱۵

عصر بازار- بازارهای سهام آسیا روز جاری به دلیل نبود رویدادهای تاثیرگذار در معاملات اندک پایان سال، در سطح پایین‌تری ایستادند، اما بازار سهام ژاپن در پی بهبود قیمت نفت خام موفق شد صعود کند.

عقب‌نشینی بازارهای سهام آسیا در روزهای پایانی ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سرمایه گذاران در سراسر بازارهای دارایی به دلیل تعطیل بودن بازارهای جهانی در روز جمعه به مناسبت تعطیلات کریسمس، جهت‌های معمول برای دنبال کردن را نداشتند. بازارهای انگلیس روز دوشنبه تعطیل هستند در حالیکه بازارهای آلمان و فرانسه بازگشایی خواهند شد.

    شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، رشد اولیه را واگذار کرد و 0.4 درصد افت کرد. این شاخص از ابتدای سال 2015 تاکنون 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    شاخص سهام شانگهای در پی انتشار آمار تولید صنعتی ضعیف چین، روز جاری 1.3 درصد افت کرد و سهام بانکی در صدر این کاهش بود. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.1 درصد و کسپی کره جنوبی 1.1 درصد افت کرد.

    نیک‌کی 225 ژاپن 0.7 درصد صعود کرد. بهبود قیمت نفت خام آمار ضعیف خرده فروشی و تولید داخلی را جبران کرد. این شاخص تحت تاثیر سیاستهای تورمی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن صعود کرده و برای چهارمین سال متوالی به سوی رشد سالانه پیش می‌رود.

    نفت خام آمریکا 0.9 درصد کاهش یافت و به 37.74 دلار در هر بشکه رسید، اما همچنان بالاتر از 33.98 دلار در هر بشکه باقی ماند که پایین‌ترین رکورد ثبت شده از فوریه سال 2009 است.

    نفت برنت که هفته گذشته حدود سه درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین قیمت 11 سال گذشته فاصله گرفت، در معاملات روز جاری 0.4 درصد کاهش یافت و به 37.73 دلار در هر بشکه رسید.

    با این همه زمستان گرمتر از حد معمول در بسیاری از نقاط دنیا که تحت تاثیر پدیده جوی ال نینو اتفاق افتاده است، به معنای تقاضای کمتر برای نفت خام بمنظور گرمایش است. تحلیلگران همچنین به تاثیر اقتصادی گسترده این پدیده جوی اشاره کرده اند.

    در بازارهای ارزی، دلار از 120.05 ین در روز جمعه به 120.46 ین افزایش یافت. دلار با اقدام سرمایه گذاران در سودبری که در پی تصویب افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا صورت گرفت، اندکی ضعیف شد. همچنین شاخص اشتغال ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا در هفته گذشته، این ارز را تحت فشار قرار داد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازار ارزی به آمار اقتصادی آتی آمریکا چشم دوخته تا دریابد آیا بزرگترین اقتصاد دنیا به اندازه کافی قوی شده است تا شاهد افزایش بیشتر نرخهای بهره در سال 2016 باشد یا خیر.

    یورو که در دو روز معامله گذشته در بازه 1.0944 تا 1.1000 قرار داشت، در 1.0973 دلار ثابت بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها