عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد

سهم مناسب ایران از بازار اوراق بهادار اسلامی

عصر بازار- خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی به بالغ بر ۸ میلیارد تومان در روز رسیده و در این ۲ ماه مجموعاً بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان معامله شده است.

سهم مناسب ایران از بازار اوراق بهادار اسلامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایکنا، امیر هامونی درباره دلیل کم‌توجهی به انتشار اورق مرابحه نسبت به سایر اوراق بهادار اسلامی در بازار سرمایه ایران اظهار کرد: معتقدم در بازار سرمایه ایران نسبت به اوراق مرابحه بی‌توجهی صورت نمی‌گیرد بلکه مرابحه ابزار جدیدی است که به مرور جای خود را در بازار پیدا می‌کند.
    وی ادامه داد: اسناد خزانه اسلامی که معاملات آن در بازار فرابورس از دو ماه پیش آغاز شده در روزهای اول حدود 400 میلیون تومان معامله داشت اما اکنون خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی به بالغ بر 8 میلیارد تومان در روز رسیده و در این 2 ماه مجموعاً بیش از 170 میلیارد تومان معامله شده است.
    تحریم انتشار آمار ایران در سایت‌های خارجی
    وی در پاسخ به پرسشی درباره آمارهای منتشرشده درباره سهم اندک ایران از بازار صکوک اظهار کرد: ایران در این زمینه دارای سهم است ولی در سایت‌های رسمی دنیا آمار ایران را نقل نمی‌کنند و مؤسسه‌ای همانند بلومبرگ، ایران را تحریم کرده و داده‌های ما را منتشر نمی‌کند یا به صورت محدود منتشر می‌کند.
    سهم مناسب ایران در بازار اوراق بهادار اسلامی
    هامونی تأکید کرد: ما مذاکرات بسیاری برای انتشار داده‌هایمان داشته‌ایم ولی تاکنون این کار انجام نشده است اما از لحاظ آمار واقعی و طبق آنچه در مجامع بین‌المللی ثبت شده است ما سهم مناسبی از بازار اوراق بهادار اسلامی داریم.
    وی تأکید کرد: اکنون فرابورس ایران حدود 86 درصد بازار بدهی ایران را در اختیار دارد و طبق آمارهای بین‌المللی که در این زمینه منتشر شده است، ما بعد از ترکیه و مصر در بین کشورهای اسلامی رتبه سوم را در معاملات ثانویه اوراق بهادار اسلامی داریم.
    مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: ارزش معاملات بازارهای اسلامی ما در سال گذشته معادل 5 میلیارد دلار بوده و در 9 ماهه نخست سال جاری 4 میلیارد دلار معامله داشته و رشد حدود 28 درصدی را داشته‌ایم.
    هامونی بیان داشت: این آمارها در سایت‌های رسمی جهانی نقل نمی‌شود و یکی از مشکلاتی که به دلیل تحریم‌ها با آن مواجه هستیم مشکل تحلیل داده است که می‌تواند از اعتبار آن مؤسسات هم بکاهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها