عصر خودرو

روز‌های داغِ بازار ثانویه؛

یک‌هزار و ۲۰۹ میلیون یورو در یک ماه گذشته معامله شد

عصر بازار- گزارش معاملات یک ماه گذشته سامانه نیما از افزایش حجم خرید از سوی متقاضیان و داغ شدن این بازار برای فعالیت بیشتر خبر می‌دهد.

یک‌هزار و ۲۰۹ میلیون یورو در یک ماه گذشته معامله شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، گزارش معاملات یک ماه گذشته سامانه نیما خبر از افزایش حجم خرید از سوی متقاضیان ارز در  بازار ثانویه می‌دهد.

    معامله 1 هزار و 209 میلیون یورو در یک ماه گذشته

     
    به گونه‌ای که حجم خرید( خرید ارز توسط واردکنندگان) از  31 تیرماه تا  31 مرداد ماه سال جاری مبلغی بیش از 420.30  میلیون یورو اعلام شده است و این رقم با افزایش 789.54 میلیون یورویی، به 1.209 میلیون یورو در اواخر شهریور ماه رسیده است.
     
    به نظر می‌رسد چرخ این بازار به راه افتاده و با افزایش خرید در این سامانه، معضل مازاد عرضه نیز از بین رفته و تطابق فروش شکل می‌گیرد، اما به هر حال هم اکنون رقمی معادل 100 میلیون یورو ارز در این سامانه خریدار ندارد و به قول معروف روی میز سامانه نیما باقی مانده است.

    بیشترین و کمترین نرخ خرید و فروش در یک ماهه گذشته

    بازار در حالی با مازاد عرضه  100 میلیون یورویی مواجه است که بالاتری نرخ خرید (خرید ارز توسط واردکنندگان_نمودار سبز) خود را در هفته آخر شهریور ماه با 9 هزار و 500 تومان و کمترین نرخ را در هفته دوم این ماه با 9 هزار و 95 تومان به ثبت رسانده است.

    بازار ثانویه

    بالاترین نرخ فروش (تزریق از حاصل صاردات به بازار ثانویه_نمودار آبی)  یورو در اواخر شهریور ماه به مبلغ هر یورو 9 هزار و 180 تومان و کمترین نرخ 8 هزار 900 تومان در هفته سوم شهریور ماه به ثبت رسانده است.

    چه روزهایی  بازار ثانویه فعال تر بوده است؟!

    همچنین بیشترین حجم خریداری شده یورو در  14 شهریور ماه به  میزان 90 میلیون یورو و کمترین حجم در یکم شهریور ماه به میزان 10 میلیون یورو گزارش شده است.

     

    بازار ثانویه

    این آمار، تزریق ارز در بازار ثانویه( را در  بالاترین حجم ورود یورو  به تاریخ 18 شهریور ماه به میزان 240 میلیون یورو و کمترین تقاضا را به تاریخ 12 تا 13 شهریور ماه با حجمی کمتر از 20 میلیون یورو اعلام کرده است.

    در نهایت، این معالات در برخی از روزها نسبت به اصطحکاک خرید و فروش بازار آزاد واکنش نشان داده و افزایش قیمت در نرخ ها را تجربه می‌کند و به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی تاثیرپذیری سامانه نیما از بازار آزاد بسیار زیاد بوده و بیشترین نظارت‌ها برای کاهش قیمت اسعار مختلف و یا واقعی سازی آن باید در بازار آزاد حاکم شود.

    برچسب ها